top of page

Tüketici elektroniği pazarı 800 milyar dolara ulaştı


ree

Geçtiğimiz günlerde Bloomberg HT’deki Gündem Teknoloji programına konuk olan Media Markt Türkiye CEO’su Hulusi Acar, tüketici elektroniği sektörüne ilişkin önemli veriler aktardı. Acar, sektörün Türkiye’de bu yıl 25 milyar dolara ulaşacağını, döviz kurlarında yukarı yönlü bir hareket olmazsa fiyatlarda bir artış öngörmediklerini de belirtti.


“Tüketici elektroniği pazarı, globalde, 800 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne ulaştı”

Hulusi Acar “Tüketici elektroniği pazarı dünyanın en popüler endüstrilerinden biri haline geldi. 2024 verilerine göre tüketici elektroniği pazarı globalde, 800 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne ulaştı. Türkiye ise bu pazardan, 25 milyar dolarlık pay alıyor. Endüstrinin dinamikleri belli dönemlerde yenilikleri getiriyor pandeminin ardından 5 yıl geçti ve elektronik cihazların yenilenme dönemi içerisinde olsak da ekonominin soğuduğu bir dönemin içerisindeyiz dolayısı ile daha arzu ettiğimiz büyümenin bir miktar gerisindeyiz” dedi.


“Tüketici elektroniği pazarı, 2025 sonunda 25 milyar dolara ulaşır”

Media Markt Türkiye CEO’su Acar, Türkiye pazarına dair “Türkiye’de ilk 6 ayda geçen yılın aynı dönemine göre tüketici elektroniği yüzde 30’luk büyüme ile 490 milyar TL’lik bir pazar oldu. Adet bazında fazla bir büyüme yok. 2025 sonunda 25 milyar dolara ulaşmasını ekliyoruz.” bilgisini paylaştı.


“Media Markt Türkiye, yıl sonuna kadar 5 yeni mağaza daha açacak”

Media Markt’ın Türkiye karnesini Media Markt CEO’su “Almanya’da halka açık bir şirket olduğundan Almanya’dan sonuçlar açıklanıyor. Media Markt geçen yıl itibarı ile globalde 22.5 milyar Euroluk bir gelir açıkladı. Bunun yüzde 10’u Türkiye Media Markt’tan geliyor. Türkiye, Almanya’nın ardından dünya genelinde 2. büyük ülke. 5 yıl öncesinde 6. sıradaydık ancak bugün 2. sıradayız. Dolayısıyla son iki senedir grubun stratejik pazarı haline geldik. Dolayısıyla Almanya, istediğimiz yerlerde mağaza açma imkanını, bize sağlıyor. Her sene 5 ile 7 mağaza rahatlıkla açtık. Bu yıl sonuna kadar 5 yeni mağaza daha açacağız.” şeklinde özetledi.


“Dövizde yukarı yönlü hareket olmazsa elektronik ürünlerde fiyat artışı planlamıyoruz”

Elektronik ürünlerde fiyat artışının olup olmayacağını ise Hulusi Acar şöyle açıklıyor: “Yılbaşından bugüne lokal iyi bir tedarik zincir ağımız var. Dövizin enflasyonun altında artmasından dolayı fiyatlarımız ilk 6 ay enflasyonun altında arttı. Son 2, 3 aydır dövize hareketlenme görüyoruz ancak elimizde bir miktar stok tuttuğumuzdan dolayı bunun Eylül’e kadar yansıyacağını düşünmüyorum. Eylül ayında dövizle ile ilgili bir değişiklik olursa yansıyabilir olmazsa fiyatlarda değişiklik olmaz. Müşteriler fiyatları araştırarak mağazalara gidiyor dolayısı ile bizde buna göre dikkat ediyoruz.”


Kaynak: Bloomberg HT

Yorumlar


BRANDMAP

İş Dünyası Bilgi Paylaşım ve
Marka Yönetimi Platformu

  • LinkedIn - Siyah Çember
  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube

© 2025 BRANDMAP

Screen Shot 2021-01-25 at 19.44.13.png

PARTNER OF BRANDMAP

Ana Sayfa

Hakkımızda

Künye

Üyelik

Arşiv

Yasal Uyarı

Kullanım Koşulları

Eğitimler

Etkinlikler

TrendPaper

Makaleler

visa-mastercard_logo.png

Ödeme ve Teslimat   I  Üyelik Sözleşmesi    I  KVKK

İletişim ve Teslimat:

Hamidiye Mahallesi, Cendere Caddesi, No. 101, Porta Vadi, Daire:25, T1 Blok, Kat:3, Kâğıthane, Istanbul, 34408

info@brandmap.com.tr

bottom of page