Modanın efsanesi Giorgio Armani gitti; markası yaşayacak
- Brandmap Haber
- 6 saat önce
- 2 dakikada okunur

Moda dünyası bugün bir efsaneyi kaybetti. Dünyanın en ünlü modacılarından olan ve birçok konuun öncü ismi Giorgio Armani 91 yaşında hayatını kaybetti. Giorgio Armani’nin tasarımcı ve başarılı bir iş insanı olarak yarattığı Armani markası, yıllık 2,7 milyar dolarlık cirosuyla bir moda imparatorluğu mirası olarak kaldı.
Armani’nin son zamanlardaki rahatsızlığı dikkat çekmişti. Haziran 2025’'te, 2026 İlkbahar-Yaz erkek giyim koleksiyonunun tanıtımı sırasında gizli tutulan bir rahatsızlık sebebiyle Milano Moda Haftası’na ilk kez katılamamıştı. Bu durum, moda çevrelerinde Armani’nin sağlığına dair endişeleri artırmıştı.
Bu ay gerçekleşecek Milano Moda Haftası’nda, Armani’nin kendi adını taşıyan moda evinin 50. yılını kutlamak için büyük bir etkinlik düzenlenmesi planlanıyordu. Moda dünyası onun zamansız vizyonunu ve eşsiz mirasını anacak.
Giorgio Armani’nin hayatı ve markanın doğuşu
Giorgio Armani, 11 Temmuz 1934 tarihinde İtalya'nın Piacenza şehrinde dünyaya geldi. Tıp eğitimini yarıda bırakarak moda dünyasına adım attı. Kariyerine La Rinascente mağazasında vitrin tasarımcısı ve alıcı olarak başladı. Sonrasında, 1960'lı yıllarda tanınmış tasarımcı Nino Cerruti’nin asistanlığını yaparak moda alanındaki yetkinliğini geliştirdi.
1975 yılında kendi adını taşıyan markasını kurarak moda dünyasına adım attı. Armani, 1970’lerin sonlarında hazır giyim sektöründe çığır açan bir yaklaşımla uluslararası alanda tanındı. Geleneksel ceket tasarımlarındaki astarı çıkararak ve rahat kesimler kullanarak hem erkek hem de kadın giyiminde yeni bir tarz oluşturdu.
Marka, özellikle 1980’li yıllarda Hollywood’un önde gelen isimleri ve iş dünyasının profesyonelleri için tasarladığı “power süit” adı verilen şık ve rahat takımlarla popülerlik kazandı. Bu takımlar, güçlü ve zarif bir duruşu temsil ederek dönemin modasına yön verdi. Hem de kırmızı halıda bir dönemin sembolü oldu.
Armani, sade ve zarif çizgileriyle tanınan tasarımlarıyla moda dünyasında devrim yarattı. Hazır giyimi lüksle buluşturan bu yaklaşım, özellikle iş hayatındaki kadınların giyim tarzını yeniden tanımladı. Giorgio Armani, zamanla marka genişlemesine gitti ve moda evini, giyim, gözlük ve aksesuarla sınırlı tutmayarak, parfüm, kozmetik, otelcilik ve ev eşyası gibi çeşitli alanlara da taşıdı. Markası Emporio Armani ve daha genç kitlelere hitap eden Armani Exchange ile küresel bir imparatorluk kurdu. Armani’nin minimalist ve zamansız tasarımları, küresel yaşam tarzlarını da etkiledi.
Yorumlar