HP İş İlişkileri Endeksi’ni açıkladı: İş yerinde tatmin seviyesi tarihsel olarak en düşük noktaya geriledi
- Brandmap Haber
- 9 saat önce
- 2 dakikada okunur

HP, dünyanın dört bir yanındaki insanların işleriyle olan ilişkileri hakkında ne hissettiklerini inceleyen kapsamlı küresel araştırması İş İlişkileri Endeksi’nin (WRI) 2025 bulgularını ve Türkiye’de yapılan karşılaştırmalı araştırma sonuçlarını, Türkiye’de gerçekleştirdiği basın toplantısında paylaştı. 14 ülkeden toplam 18.200 çalışanın katılımı ile gerçekleşen ve üçüncüsü yayımlanan HP İş İlişkileri Endeksi, iş yerinde tatmin seviyesinin tarihsel olarak en düşük noktaya gerilediğini gösteriyor. Bilgi çalışanlarının yalnızca %20’si işiyle sağlıklı bir bağ kurabildiğini belirtirken, bu oran 2024’e kıyasla 8 puanlık bir düşüş anlamına geliyor. En keskin gerileme iş dünyası liderleri arasında yaşanarak, en üst düzeyde ciddi bir güven ve bağlılık krizine işaret ediyor.
Dünyanın %20’ işiyle sağlıklı bağ kuruyor
Araştırmaya göre, işiyle sağlıklı bağ kurma noktasında dünya genelindeki %20 oranına karşılık HP Quant Survey Türkiye verilerine göre bu oran Türkiye’de %29 ile küresel ortalamaya yakın seyrediyor. Buna karşın çalışanların ciddi bir baskı altında olduğuna dair bulgular dikkat çekiyor. %67’si iş yerindeki beklenti ve taleplerin arttığını söylerken, %62’si şirketlerin insandan çok kâra öncelik verdiğini belirtmiş, bu oran globalde %45 oranında. Türkiye’de çalışanların %63 ise kurumların çalışan deneyimi yerine şirketin büyümesini önceliklendirildiğini düşünüyor.
“Bilgi çağında çalışanların işlerinden tatmin olmaları giderek zorlaşıyor”
HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar, toplantıda yaptığı konuşmada; “Bilgi çağında çalışanların işlerinden tatmin olmaları giderek zorlaşırken, liderlerinden değer görme ve bunu hissetme beklentileri artıyor” dedi. Türkiye’de yapılan araştırmaların, özellikle yetkinlik geliştirme ve kariyer ilerlemesinde ön plana çıktığını gösterdiğini belirten Urçar; “Dijital çalışma ortamımız yeni yetkinliklerle geliştikçe, daha bilinçli ve güvenli kararlar alabilecek, düşük etkili işleri teknolojiye devrederek yüksek etkili işlere odaklanabileceğiz” şeklinde konuştu.
Çalışanlar, mesleki tatmin, profesyonel gelişim ve liderlerinin kendilerini önceliklendirmesi ile ilgileniyor
Çalışılan saatlerin sayısı değil, nasıl geçtiği daha çok önemseniyor. Çalışanlar için tatmin, kendisi ve kurumu için gerçekten anlamlı bir işe vakit ayırmak, bu önemli vakitte birlikte çalışabilmek ve beceri edinme fırsatları yakalayarak gelişim göstermek, sorunları kendi kontrolü altında çözme özgürlüğüne sahip olmak, yaratıcılığı kullanarak anlamlı hedeflere ulaşabilme yetkinliği anlamına geliyor. Önceliklendirilen bu beş unsur arasında en çok ilk üçü vurgulanırken ne yazık ki çalışanlar vakitlerinin sadece %50’sini bunlara ayırabildiğini söylüyor. Bu beş unsurun tatmin düzeyine katkısı sorgulandığında, Türkiye’deki çalışanlar için yetkinlik (%27) ve gelişimi (%24) ilk iki sırayı alıyor. Türkiye’de çalışanların memnuniyet seviyelerinin düşük olduğu görülüyor. Katılımcıların %58’i katkılarının yeterince takdir edilmediğini, %67’si iş yerindeki teknolojinin gelişime ihtiyaç duyduğunu, %72’si ise rutin işlerin anlamlı çalışmaları gölgelediğini belirtti.
İş liderlerinin yalnızca %37’si BT’yi çalışan deneyimi çalışmalarına dahil ediyor
Teknolojinin profesyonel tatmini artırmadaki önemi göz önüne alındığında, BT ekiplerinin, çalışan deneyimi ve verimlilik üzerinde çok daha güçlü bir etki yaratabilir ve bugün olduğundan çok daha kritik bir rol üstlenebilir. BT profesyonellerinin %71’i çalışan deneyimini önemli ölçüde iyileştirebileceğine inanıyor.
AI teknolojisi çalışma deneyimini yeniden şekillendiriyor
Araştırma dünya genelinde her 10 bilgi çalışanından 4’ünün günlük işlerinde AI kullandığını söylüyor. HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar; “Geleceğin iş dünyasını ve dijital ofisini yeniden şekillendirmek için heyecan verici bir döneme giriyoruz. HP olarak, çalışanlara pürüzsüz bir dijital deneyim sunmayı ana hedefimiz olarak belirledik. Çünkü bu deneyimden memnun olan çalışanların, şirket performansını en üst seviyeye taşıyacağına inanıyoruz. Yapay zekanın sadece yöneticilerin değil, tüm çalışanların asistanı olmasıyla teknolojiyi demokratikleştirmenin, verimliliği artırmanın ve daha mutlu çalışanlar yaratmanın anahtarı olduğuna yürekten inanıyoruz. 35 yıldır bu ülkede iş yapmanın verdiği güvenle, yeni yapay zeka uyumlu ürün portföyümüzü tüm iş ortaklarımıza öneriyoruz” dedi.
Yorumlar