top of page

CEO’lar yapay zeka, insan ve çevre arasındaki dengeyi nasıl sağlıyor?


ree

Weber Shandwick, stratejik danışmanlık birimi Weber Advisory ve araştırma kolu KRC Research ile birlikte 2025 yılı Eylül ayında 250 üst düzey yöneticiyle gerçekleştirdiği “Modern CEO Gündemi” başlıklı global araştırmasını yayınladı. Araştırmada CEO’lara; yapay zeka, çevresel, sosyal ve insani değerler ile kurumsal verimlilik arasında nasıl bir denge kurdukları soruldu. CEO’lar kurumsal karlılık ve yapay zekanın önemini vurgularken, yeni dönemde, çevresel, sosyal, insani alanda daha etkin yatırım yapmaları gerektiğini belirtti.

 

Araştırma, şirket liderlerinin yapay zekâ, ESG (çevresel, sosyal, yönetişim) stratejileri, kültürel uyum ve iş gücü dönüşümüne dair yaklaşımlarını yeniden tanımladığını gösteriyor.

 

  • Araştırmaya katılanların neredeyse yarısı (%48) şirketlerinin sosyal ve çevresel girişimlerini iş stratejisinin temelini oluşturan ve sürdürülmesi önemli olan unsurlar olarak tanımlıyor.

  • Katılımcıların yarısından biraz azı ise (%45) şirketlerinin sosyal ve çevresel girişimlerinin stratejik eylemlerle desteklenmesini ve/veya o anki kültürel baskılara aşırı tepki verilmesi konusunda kararsız.

  • Yüzde 7 gibi düşük orandaki katılımcılar ise şirketlerinin sosyal ve çevresel girişimlerinin çok geniş kapsamlı olduğunu ve bir şirketin ele alması gerekenlerin ötesine geçtiğini düşünmekte.

 

Yapay zekanın sağladığı verimlilik artışının iş genişletme için yeniden yatırılmasını isteniyor

Araştırmada, yapay zeka konusunda, kurumsal liderlerin, sosyal sorumluluk yaklaşımı ile yapay zekanın sağladığı verimlilik artışı arasında nasıl bir yön çizecekleri konusunda belirsiz oldukları görülüyor. Liderlerin üçte ikisinden fazlası (%68) yapay zekanın sağladığı verimlilik artışının yeni iş yaratma ve iş genişletme için yeniden yatırılmasını istiyor. Ancak çoğunluk insan ve sosyal yatırım odaklı olunmasını gerektiğini belirtmekle birlikte, yine de şirketlerin rekabet avantajı için yapay zeka uygulamasını en üst düzeye çıkarmaları gerektiğine inanıyor.

 

Çalışan odaklı bir dil kullanılıyor

Çalışma, kurumsal terminolojide önemli bir değişimi de gözler önüne koydu.  Yöneticiler, toplumdaki rollerini tanımlamak için giderek daha fazla iş ve çalışan odaklı bir dil kullanıyor. “İşgücü gelişimi” ve “sorumlu iş” gibi terimlerin kullanımı sırasıyla %41 ve %37 artarken, her türlü görüş ve tercihin kabul edilmesine yönelik görüşte artış var.

 

BRANDMAP

İş Dünyası Bilgi Paylaşım ve
Marka Yönetimi Platformu

  • LinkedIn - Siyah Çember
  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube

© 2025 BRANDMAP

Screen Shot 2021-01-25 at 19.44.13.png

PARTNER OF BRANDMAP

Ana Sayfa

Hakkımızda

Künye

Üyelik

Arşiv

Yasal Uyarı

Kullanım Koşulları

Eğitimler

Etkinlikler

TrendPaper

Makaleler

visa-mastercard_logo.png

Ödeme ve Teslimat   I  Üyelik Sözleşmesi    I  KVKK

İletişim ve Teslimat:

Hamidiye Mahallesi, Cendere Caddesi, No. 101, Porta Vadi, Daire:25, T1 Blok, Kat:3, Kâğıthane, Istanbul, 34408

info@brandmap.com.tr

bottom of page