Hepsiburada “Efsane Kasım”ın 10’uncu yılında hanelere 10 milyar TL tasarruf sağlamayı hedefliyor
- Tuğçe Gülırmak

- 30 Eki
- 2 dakikada okunur

Hepsiburada, Türkiye’yi tanıştırdığı “Efsane Kasım”ın 10. yılını kutluyor. Şirket, e-ticaretin en yoğun dönemi olan Kasım ayında 600 milyon ziyaret, 50 milyonun üzerinde sipariş ve toplamda 10 milyar TL’lik hane tasarrufu hedeflediğini açıkladı.
Hepsiburada’nın 18-55 yaş aralığında 2.228 katılımcı ile online olarak gerçekleştirdiği Efsane Kasım Araştırması ise tüketicilerin Kasım ayı indirim dönemlerine yönelik tutumlarını ve alışveriş planlarını ortaya koydu. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin yüzde 90’ı indirim dönemlerini bekleyerek alışveriş yapmayı tercih ediyor.
Hepsiburada, kampanyalarını araştırma verileri ve önceki yıllardaki deneyimlerinden elde ettiği içgörüler doğrultusunda şekillendirdi. Bu yıl “Peşin Fiyatına 10 Taksit” uygulamasıyla ödeme kolaylığı sunulurken, “Daha Ucuzunu Bulursan Farkı İade” kampanyasıyla da fiyat avantajı sağlanacak.
“Kasım ayını kültürümüze uygun, planlı ve tasarruf odaklı bir döneme dönüştürdük”
Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, 25 yıl önce Türkiye’yi e-ticaretle tanıştıran marka olarak bugün Efsane Kasım’ın 10. yılını kutladıklarını söyleyerek; “Hepsiburada hikayesi ile birlikte Türkiye’nin dijital ekonomisinin de en güçlü hikayelerinden birini yazdık. Efsane Kasım bu hikayenin en heyecan verici sayfalarından biri. Bu zamana kadar milyonlarca siparişin, markanın ve hikayenin bir parçası olduk. 2016’da Türkiye’ye kazandırdığımız bu dönemi ‘kara cuma’ anlayışından çıkarıp kültürümüze uygun, planlı, sabırlı ve tasarruf odaklı bir döneme dönüştürdük. Artık Efsane Kasım, sadece bir indirim dönemi değil; ihtiyaçların giderildiği, planlı bir finansal stratejinin uygulandığı bir alışveriş dönemi haline geldi.” dedi.
50 milyondan fazla ürünün sipariş edilmesi bekleniyor
Nilhan Onal Gökçetekin, “Hepsiburada olarak bu yıl da 4 milyon kupon ve sepet indirimleriyle, 50 milyondan fazla ürünün sipariş edilmesini, 600 milyondan fazla ziyaretin gerçekleşmesini, hane bütçelerine de 10 milyar TL’lik tasarrufun yansımasını bekliyoruz. Aynı zamanda 3,5 milyon Hepsiburada Premium müşterimize Efsane Kasım’da daha fazla fayda sağlayacağız. 5.500 kuryemiz, 6.500 araçlık filomuz, 100 bini aşkın iş ortağımız, 280 milyon ürün çeşidimiz ve 30’dan fazla kategorimizle Türkiye’nin dört bir yanındaki iş ortaklarımızı müşterilerimizle buluşturmak için hazırız” şeklinde konuştu. Gökçetekin ayrıca, Efsane Kasım’ın Türkiye’de yalnızca tüketiciler için değil, aynı zamanda KOBİ’ler, kadın girişimciler, kooperatifler ve yerel üreticiler için de büyük bir fırsat dönemi olduğuna dikkat çekti.
“Tüketicilerin %90’ı Kasım ayında alışveriş yapmayı planlıyor”
Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün ise araştırmanın bulguları hakkında değerlendirmede bulunarak; “Artık müşteriler duygusal değil, analitik alışveriş yapıyor. Ekim’de sepete ekliyor, Kasım’da fırsatı bekliyor. Biz bu davranışı ‘Kasım sabrı’ olarak tanımlıyoruz. Araştırmaya göre tüketicilerin %90’ı Kasım ayında alışveriş yapmayı planlıyor, %75’i indirim görünce beklemeden alışveriş yaptığını, %55’i sık kullandığı ürünleri stokladığını, %45’i ise Kasım dönemini yüksek fiyatlı ürünleri almak için değerlendirdiğini ifade ediyor” dedi.
Hepsiburada, tüketiciler için ödeme kolaylıkları ve vade seçenekleri sunuyor
Ender Özgün, “Efsane Kasım’ın 10. yılına özel sunduğumuz “Peşin Fiyatına 10 Taksit” imkanı müşterilerimizin alım güçlerini destekliyor. Ayrıca bu yıl da Efsane Kasım’da ‘Gerçek İndirim’ Hepsiburada’da demeye devam ediyoruz. “Daha Ucuzunu Bulursan Farkı İade” garantisiyle de müşterilerimiz, Hepsiburada satıcılı ve kampanya işaretli bir ürünün farklı bir pazaryerinde daha uygun fiyata satıldığını belgelemeleri durumunda aradaki fiyat farkını sipariş tarihinden itibaren 30 gün içinde Hepsipara veya nakit olarak iade alabiliyor” dedi.
Özgün ayrıca “Tüketiciler artık 5–6 farklı kategoriden ürün alıyor; elektronikten modaya, temel tüketimde kozmetiğe kadar her alışveriş planlı bir yatırım gibi yapılıyor. Her yıl yeni bir rekora imza attığımız Efsane Kasım döneminde bu yıl; 120 bin cep telefonu, 80 bin laptop, 80 bin robot süpürge, 500 bin cilt bakımı ürünü, 1 milyon çocuk kitabı, 450 bin sweatshirt, 200 bin ayakkabı, 100 bin tencere ve 80 otomobil satışı bekliyoruz” dedi.










Yorumlar