top of page

2025’te yüzde 40 büyüme hedefleyen Bambi Yatak, modüler mobilya üretimine başlıyor


ree

Bir zamanlar sadece mobilyanın tamamlayıcı parçası olarak görülen yatağı, bağımsız bir ürün haline getirerek sektörde önemli bir dönüşüme imza atan Bambi Yatak, 2025 yılına iddialı hedefleriyle devam ediyor. Şirket, 2024 yılında elde ettiği yüzde 43’lük büyümesinin ardından, 2025 yılı için yüzde 40’lık bir büyüme hedefliyor. 2026 sonuna kadar yurt dışında 25 yeni satış noktası açmayı planlayan marka, yakın zamanda modüler mobilya üretimine başlayacağını da duyurdu.


2016 yılında koltuk üretimini tamamen bırakarak sadece yatağa odaklanan Bambi, bu stratejik hamlesiyle şirketin ve sektörün gidişatını değiştirdi. Marka, inovatif yataklar üretmenin yanı sıra, Hülya Avşar’lı reklam kampanyalarıyla marka bilinirliğini arttırdı ve yatak sektörüne özel pazarlama stratejilerinin öncüsü oldu. 2017 yılından bu yana istikrarlı bir büyüme trendi yakalayan şirket, büyüme hedefleri doğrultusunda önemli yatırımlar yaptı. İzmir Torbalı’daki fabrikasının kapalı alanını 110 bin metrekareye çıkaran Bambi, yeni robot, makine ve ekipman yatırımlarıyla günlük 1.300 adet yatak üretim kapasitesine ulaştı.


ree

“Her bir yatağı insan sağlığına, huzuruna ve mutluluğuna hizmet için geliştiriyoruz”

Bambi Yatak Satış ve Pazarlama Direktörü Cem Baş, sektör ve müşteriler için hep daha iyi yatağı geliştirmek için çaba sarf ettiklerini vurgulayarak; “Kurulduğumuz günden bu yana her bir yatağı insan sağlığına, huzuruna ve mutluluğuna hizmet için geliştiriyoruz. Bu noktada sektördeki trendleri yakından takip ettiğimiz kadar müşterilerimizin taleplerini de göz ardı etmiyoruz. Özellikle bitkisel lifler ve insan vücuduna iyi geldiği bilinen doğal minerallerin yer aldığı ürünlerimiz çokça tercih edilirken bizi sektördeki öncü aktörlerinden biri haline getiriyor” dedi.


Günlük 1.300 yatak üretiliyor

Bambi’nin, İzmir Karabağlar’da bir atölye olarak başladığı yolculuğunu 2005 yılında açtığı fabrikalarla büyüttüğünü belirten Baş, güncel kapasite verilerini paylaştı: “Torbalı’daki fabrikamızda bugünkü üretim kapasitemiz günlük 1.300 adet yatak, 800 parça baza ve 500 parça başlıktan oluşuyor. Bu kapasite, artan talep doğrultusunda günlük 2.000 yatağa kadar çıkabiliyor. Son olarak 70 bin metrekare olan fabrika alanımızı 110 bin metrekareye yükseltip yeni robot, makine, ekipman ve teçhizat yatırımlarımızı da sürdürdük. Bunun yanında marka olarak her yıl mevcut fiziki şartlarımızı ve üretim kapasitemizi de geliştirerek yatırımlarımıza ara vermeden devam ediyoruz.”


Şirket, ülke çapında 8 bölge müdürlüğü aracılığıyla bayilerine hizmet veriyor ve toplamda 1.000 kişiye istihdam sağlıyor. Çalışanların 800’ü fabrikada, 200’ü ise bölge müdürlüklerinde görev yapıyor. Fabrikada çalışan kadın oranı ise yüzde 60.


ree

Yeni yatırım: Bambi Yatak, modüler mobilya üretimine başlıyor

Bambi Yatak, yeni bir makine parkuru yatırımıyla modüler mobilya üretimine giriyor. Şirket, bu adımı bayilerinin talebi üzerine attığını belirtiyor. Marka, eylül ayının sonundan itibaren yaklaşık 150-200 bayisinde yatak odası takımları, dolap, şifonyer ve komodin gibi modüler mobilya ürünlerini satışa sunmaya başlayacak. Bu yeni ürün grubunun, yatak, baza ve başlık alan müşterilerin takım oluşturma talebini karşılaması hedefleniyor.


Baş, yeni yatırımla ilgili olarak şunları söyledi: “Yatak sektöründe üretim ve ihracatta ilk üçte yer alıyoruz. 2017’den bu yana istikrarlı şekilde yürüyoruz. Bunun bir çıktısı olarak son iki yılda İSO İkinci 500 Listesi’nde hızla yukarı doğru tırmanıyoruz. Son olarak kısa süre önce açıklanan listede 101’inci sıraya kadar yükseldik. Bir sonraki yıl hedefimiz ise ISO İlk 500 Listesi’ne dahil olmak. Bu doğrultuda yatırımlarımıza hız verdik ve yatak odasında kullanılan ürünlerimizi geliştirmek adına bu yıl kategorilerimize bir de modüler ürün kategorimizi ekleyerek büyütmeyi planlıyoruz. Özellikle her alım gücüne yönelik ürün çeşitliliğimizin bulunması, sektördeki hedef kitleyi de kendimize çekmek adına son derece kıymetli.”


ree

Mağaza sayısı ve ihracat hedefleri

Toplamda bini aşkın mağazası bulunan Bambi, bunların 770’ini yurt içinde, 250’sini ise yurt dışında konumlandırıyor. Şirket, Avrupa pazarında yerel tüketicilere hitap edecek ürünler geliştirmeyi ve global bir marka olma hedefi doğrultusunda ilerlemeyi sürdürüyor. 2025’te mevcut satış noktalarını yüzde 10 oranında artırmayı planladıklarını söyleyen Bambi Yatak Satış ve Pazarlama Direktörü Cem Baş, “Yurt dışında yeni mağaza açılışlarında önceliğimiz Avrupa pazarı. Özellikle Almanya, Balkanlar ve Türki Cumhuriyetler başta olmak üzere birçok Avrupa ülkesinde büyüme planımız yer alıyor” şeklinde konuştu.


E-ticarette farklı bir strateji izleniyor: Bayi odaklı model 

Bambi Yatak, Türkiye genelinde 81 ildeki mağazalarıyla faaliyet gösterirken, e-ticarette bayilerini korumaya yönelik bir strateji izliyor. Marka, bu yaklaşımın temelinde bayilerin haklarını gözetmek ve yatak alışverişinde deneyimlemenin önemine değiniyor. Bambi, büyük e-ticaret platformlarında yer almayarak, sadece kendi web sitesi üzerinden gelen siparişleri en yakın Bambi mağazasına yönlendiriyor. Şirket, bu sistemle bayilerinin ciro yapmasını sağlıyor. Ayrıca müşterinin ürünü fiziksel olarak deneyimleme imkanı olmadığı için oluşabilecek olumsuz geri dönüşleri minimuma indirmeyi hedefliyor.


AR-GE’ye sürekli yatırım

Bambi Yatak, AR-GE çalışmalarına her yıl bütçesinin en az yüzde 1’ini ayırarak yenilikçi ürünler geliştirmeye devam ediyor. Marka, yeni bir ürünün pazara sunulmasının test aşamalarıyla birlikte ortalama iki yıl sürdüğünü belirtiyor. Yeni geliştirilen bir yatağın 12 farklı teste girdiği de vurgulanıyor.


Bambi Yatak’ın AR-GE çalışmaları sonucunda ortaya çıkardığı bazı ürünleri arasında, Ünye manyetik kumundan üretilen Magnasand, milli madenimiz borun yatak kumaşı ve süngerinde kullanılmasıyla oluşturulan Borjen, doğal bir elyaf olan kapoktan üretilen yatakları geliyor.


Bambi, yatak sektöründe tüketici eğilimlerinin de ürün çeşitliliğini doğrudan etkilediğini belirtiyor. Son yıllarda özellikle yatak ebatlarında büyüme yönünde bir eğilim öne çıkıyor. Tek kişilik yataklarda 90x190 cm ölçüsünün yerini giderek daha fazla 100x200 cm ve 120x200 cm ölçüleri alırken, çift kişilik yataklarda ise 150x200 cm yerine 160x200 cm ve 180x200 cm ölçülerinin daha fazla tercih edildiği kaydediliyor.


Marka kimliğine odaklanılıyor

Marka kimliğine de odaklanan Bambi, franchise iş ortaklarıyla olan ilişkilerine önem veriyor. Marka değerini korumak ve sahada tutarlı bir marka deneyimi sağlamak amacıyla kurulan Bambi Akademi’de, bayi çalışanlarına satış tekniklerinin yanı sıra tüketiciyle doğru iletişim kurma ve marka kimliğini temsil etme konularında eğitimler veriliyor. Bugüne kadar 1.100 kişinin eğitim aldığı programın devam edeceği belirtiliyor.

Comments


BRANDMAP

İş Dünyası Bilgi Paylaşım ve

Marka Yönetimi Platformu

  • LinkedIn - Siyah Çember
  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube

© 2024 BRANDMAP

Screen Shot 2021-01-25 at 19.44.13.png

PARTNER OF BRANDMAP

Ana Sayfa

Hakkımızda

Künye

Üyelik

Arşiv

Yasal Uyarı

Kullanım Koşulları

Eğitimler

Etkinlikler

TrendPaper

Makaleler

visa-mastercard_logo.png

Ödeme ve Teslimat   I  Üyelik Sözleşmesi    I  KVKK

İletişim ve Teslimat:

Hamidiye Mahallesi, Cendere Caddesi, No. 101, Porta Vadi, Daire:25, T1 Blok, Kat:3, Kâğıthane, Istanbul, 34408

info@brandmap.com.tr

bottom of page