Toplumsal Cinsiyet Eşitliği için Yeni Rehber: Pazarlama İletişimi Oyun Kitabı



Reklamlardaki toplumsal cinsiyete dayalı olumsuz kalıp yargıları dönüştürmek amacıyla Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) tarafından oluşturulan Unstereotype Alliance Türkiye çalışmalarına devam ediyor. Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği liderliğinde yürütülen Küresel Unstereotype Alliance Türkiye platformu, pazarlama ve iletişim dünyasına, eşitlikçi bir kılavuz olan “Pazarlama İletişimi Oyun Kitabı”nı hazırladı. Global Unstereotype Alliance üyeleri olan Unilever ve Diageo tarafından hazırlanan ve Türkiye Bölümü üyelerinin katkılarıyla geliştirilen “Pazarlama İletişimi Oyun Kitabı”, neden toplumsal cinsiyete dayalı kalıp fikirlerden kaçınmamız gerektiğine değiniyor. Kitap, reklamlarda daha gerçek ve ilerici karakterlere nasıl yer verebileceğine dair şirket ve markalara rehber olacak.


Toplumsal cinsiyet eşitliğini ilerletmede iletişimin kritik yeri

Reklam endüstrisinde ve ötesindeki alanlarda toplumsal cinsiyete dayalı kalıp yargılarındaki son durumu ve gelecekte nasıl önlenebileceğini açıklayan “Pazarlama İletişimi Oyun Kitabı”, markaların ve şirketlerin iletişimlerindeki değişiminden yararlanmanın toplumsal cinsiyet eşitliğini ilerletmede kritik bir taktik olarak nasıl kullanılabileceğini anlatıyor. Reklam verenlere, markalara, reklamcılara, tüm medya ve iletişim dünyası içerisinde yer alanlara kalıp yargıların nasıl önlenebileceğini aktaran Kitap, reklamlarda daha gerçek ve ilerici karakterlere nasıl yer verebileceğine kılavuzluk ediyor. Sektöre rehber olan “Pazarlama İletişimi Oyun Kitabı”, neden toplumsal cinsiyete dayalı klişelerden kaçınmamız gerektiğine, küresel ve yerel düzeyde iyi uygulamaların nasıl göründüğüne ve ortaklaşa bir şekilde sektörün nasıl çeşitlilik ve kapsayıcılık konularında ileriye taşınabileceğine dair bir anlayış sunuyor.


Sektöre ilham olması amacıyla Oyun Kitabı’nda küresel ve Türkiye’den Unstereotype Alliance üyesi markaların, toplumsal cinsiyete duyarlı, çeşitlilik ve kapsayıcılık ilkeleri gözetilerek tasarlanmış, kesişimsel ve kalıplardan arındırılmış tasvirlerin yer aldığı vaka çalışmalarına yer veriliyor. Tüm pazarlama iletişimi yolculuğuna uygulanabilecek olan yönerge ve uygulamaların yer aldığı “Pazarlama İletişimi Oyun Kitabı”, Unstereotype Alliance Türkiye’nin resmî internet sitesinde ücretsiz olarak yayında.


Pazarlama İletişimi Oyun Kitabı: https://eca.unwomen.org/en/digital-library/publications/2021/12/unstereotype-alliance-turkey-marketing-communications-playbook


KATEGORİLER
SON EKLENENLER
Search By Tags