Nescafe ve Paşabahçe’den Sürdürülebilir İş Birliği


Nescafe, kahveyi sürdürülebilir kaynaklardan üreten marka olarak bu yaklaşımının kapsamını genişletiyor ve tüketicilerine daha fazlasını sunmaya hazırlanıyor. Nescafe’nin Paşabahçe ile yaptığı iş birliği çerçevesinde Nescafe Gold ikonik cam kahve fincanı artık geri dönüştürülmüş camdan üretiliyor.


Nescafe, kahvenin geleceğini tehdit eden iklim değişikliği, bitkilerdeki ekin hastalıkları, su kıtlığı ve şehre göç sonucu tarım alanlarının terk edilmesi gibi faktörlerin önüne geçerek kahve içmeye devam etmek ve kahveyi gelecek nesillere aktarmak amacıyla 2010 yılında Nescafe Planı oluşturdu. Marka o günden bu yana “Saygıyla Üretilir” diyerek 600 bin çiftçiye nitelikli kahve yetiştirme eğitimi verdi ve 235 milyon kahve fidesi dikti. Şimdi çevreye değer veren bu sürdürülebilirlik vizyonunu genişletiyor. Nescafe, Paşabahçe tarafından geri dönüştürülmüş camdan üretilen Gold kahve fincanının yanı sıra Gold kahve ve bardağın birlikte ambalajlandığı karton kutunun da geri dönüştürülmüş kartondan üretilmesini sağlıyor. Bununla birlikte Nescafe bu dönüşüm sürecine tüketiciyi de dâhil ediyor. Tüketiciler “Nescafe Gold Geri Dönüştürülmüş Bardak Hediyeli” ürününü satın aldıklarında ambalaj üzerinde “Sen de bu dönüşümün bir parçası ol ve kutumuzu geri dönüştür” tavsiyesiyle karşılaşıyorlar. Böylece kartonun geri dönüşüm kutularına atılarak yeniden hammadde olarak kullanılması mümkün oluyor. Cam ve kartonların geri dönüştürüldüğü bu proje sayesinde doğadaki karbon emisyonu 15 ton azaltıldı.


Nestle Türkiye Nescafe İş Birimi Genel Müdürü Hüseyin Necdet Kalkan, konuya ilişkin değerlendirmesinde şunları aktardı: “Nescafe olarak 10 yılı aşkın süredir, kahvemizi gelecek nesillere taşımak amacıyla ‘Saygıyla Üretilir’ diyerek sürdürülebilirlik esasına göre üretiyoruz. Kahvemiz çekirdekten fincana ulaşana kadar tüm süreçlerin sürdürülebilir ve çevreyle dost olması en önemli kriterlerimizden. Dolayısıyla Nescafe Gold bardaklarının geri dönüştürülmüş camdan üretilmesi için Paşabahçe ile imza attığımız bu iş birliği bizler için çok değerli.”


Şişecam İletişim Koordinatörü Arzu Özcan projeyle ilgili şunları söyledi: “Hammaddeden nihai ürüne değer zincirinin her alanına yansıttığı sürdürülebilirlik yaklaşımını tüm süreçlerinin kalbine koyan Şişecam’ın cam ev eşyası alanındaki lider markası Paşabahçe, 3 yıla yakın süredir kahve sektörünün lideri Nescafe’nin global bardak tedarikçisi konumunda. Geçtiğimiz yıl yüzde 100 geri dönüştürülmüş camdan üretilen ve karbon ayak izini azaltan Aware adlı özel koleksiyonumuzu Paşabahçe markası aracılığıyla tüketicilerimiz ile buluşturmuştuk. Büyük ilgi gören bu özel teknolojiyi şimdi de Nescafe Gold fincanlarında uygulamaya başlıyor, sürdürülebilirliği estetik ve stil ile bir araya getiriyoruz.”


KATEGORİLER
SON EKLENENLER
Search By Tags