BSH, 2020 Yılında Tarihinin En Yüksek Yıllık Cirosuna Ulaştı



BSH Hausgeräte GmbH, 2020 yılında elli yılı aşan tarihinin en yüksek yıllık cirosuna ulaşarak Avrupa'da 1 numara oldu. Önceki yıla göre %5,3 oranında büyüme sağlayarak satış gelirlerinde 13,9 milyar Euro'ya ulaşan BSH, yerel para birimiyle %8,5 oranında büyüme kaydetti. BSH 2020'de ayrıca kaliteli ev aletlerine yönelik küresel talepteki artıştan, güçlü markalarından, dijital inovasyonlarından ve güven veren müşteri hizmetlerinden kâr elde etti. Konu ile ilgili BSH Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Carla Kriwet şunları söyledi: "2020 BSH'nin rekor kırdığı bir yıl oldu. Çalışanlarımızın üstün çabaları sayesinde küresel salgının yol açtığı zorlukların üstesinden gelmeyi başardık. Evde olmanın ve bize kendimizi iyi hissettiren bir yer niteliğindeki mutfakta olmanın gittikçe daha önemli hale gelmesiyle sektörümüz de bir patlama yaşıyor. Güçlü marka portföyümüz, yenilikçi ürünlerimiz ve dijital çözümlerimiz tüketicilerimizin isteklerini ve beklentilerini karşılamamızı sağladı."


BSH bütün bölgelerde büyüdü

BSH, yıl boyunca bütün bölgelerde salgının başlarında ortaya çıkan gerilemeyi telafi etmenin ötesine geçerek genel satış gelirlerini önemli ölçüde artırdı. Geçen yıl Avrupa bölgesinde %4,8 oranında büyüme kaydetti (yerel para birimine göre +%8,6). Şirketin cirosu özellikle Almanya, Büyük Britanya ve Kuzey Avrupa'da dikkate değer ölçüde yükseldi. Amerika pazarı direncini ortaya koysa da BSH burada da ilave pazar payı elde etti. Amerika bölgesinde önceki yıla kıyasla ortalamanın üzerinde %7,7'lik bir ciro artışı sağladı (yerel para birimine göre +%10,3). Özellikle yüksek kapasiteli buzdolapları ve bulaşık makinelerine yönelik talep büyüdü. Asya Pasifik/Afrika bölgesindeki iş hacmi önceki yıla göre %5,3 oranında arttı (yerel para birimine göre +%7,7). Çin'de salgının etkileri daha Şubat ayında hissedilmeye başladı. Ancak, Mayıs ayından itibaren yüksek büyüme oranlarıyla birlikte önemli ticari iyileşme başladı ve ilk aylardaki ciro kayıplarının telafi edilmesinin ötesinde başarılı sonuçlar alındı. Özellikle Çin'de bulaşık makinelerinde %34, kurutma makinelerinde %59’dan fazla ciro artışı yaşandı. Çin'in en güçlü yabancı elektrikli ev aletleri üreticisi olan BSH burada da ilave pazar payı elde etmeyi başardı. Hindistan ve Afrika'da da büyüme sağlayan BSH, gelişmekte olan pazarlarda ciddi ölçüde genişlemeyi planlıyor.


Bütün ürün kategorileri ve müşteri hizmetleri büyüdü

BSH bütün ürün kategorilerinde önemli bir büyüme gerçekleştirdi. Pişirme, soğutma ve bulaşık yıkama ürün kategorilerinin her biri %6 oranında net ciro artışı kaydetti (yerel para birimine göre +%8 ile %10 arasında). Otomatik kahve makineleri, mutfak robotları ve elektrik süpürgeleri gibi küçük ev aletlerinin cirosu son derece olumlu bir eğilimle ilerleyerek %9'u aşan oranda büyüme gerçekleştirdi (yerel para birimine göre %12). Bununla birlikte müşteri hizmetleri de %8 oranında büyüme sağladı (yerel para birimine göre +%11). Koronavirüs salgını boyunca yaklaşık 50 ülkede 15.000 dolayında BSH müşteri hizmetleri çalışanı ve BSH hizmet ortağı, tüketicilerin yardımına koştu. 2020 sonunda BSH'nin çalışan sayısı önceki yıla kıyasla yaklaşık %3 artışla 60.000 oldu.


Araştırma ve Geliştirme giderleri değişmedi

BSH büyük yatırım projelerine 2020'de planladığı şekilde devam etti. Tüketici merkezli inovasyonlar, loT çözümleri (nesnelerin interneti) ve tüm değer katan zincirin dijitalleşmesi alanlarındaki Araştırma ve Geliştirme faaliyetlerine yoğunlaşılıyor. 2020'de 708 milyon Euro tutarında olan araştırma ve geliştirme giderleri önceki yılın giderleriyle aynı düzeyde seyretti ve toplam satış gelirlerinin %5,1'ine karşılık geldi.


Çevrimiçi perakende sektöründe büyüyen BSH, bağlantılı ev aletlerinde öncü dijital şirket olarak konumunu güçlendiriyor

BSH'nin çevrimiçi iş birimi geçtiğimiz yıl %25 oranında büyüdü. Tüketiciler tavsiye almak ve evlerine en uygun aleti seçmek için BSH markasının internet siteleri gibi çevrimiçi araçları her geçen gün daha fazla kullanıyor. Home Connect dijital ekosistemi, 2020 yılında BSH'nin hem bağlantılı ev aletleri alanında hem de gelecek odaklı yapay zekâ kullanımında lider tedarikçi konumunu daha da yaygınlaştırmasına destek verdi. Nesnelerin interneti (IoT) çözümlerinin hepsi BSH'nin yeni tam bağlantılı bütün ev aletleriyle kullanılabiliyor. BSH müşteri hizmetleri, bağlantılı ev aletlerini uzaktan tanılama için de kullanıyor ve bu sayede gelecekte yapay zekânın yardımıyla proaktif bakım uygulanması planlanıyor. Tüketiciler için bu, tamir gereksinimini ortadan kaldıran ya da tamir maliyetlerini önemli ölçüde azaltan, tam anlamıyla yeni bir hizmet deneyimi anlamına geliyor.


BSH stratejik sürdürülebilirlik çabalarını güçlendiriyor

BSH etkili sürdürülebilirlik yolculuğunda 2020’nin son döneminde yeni bir dönüm noktasına ulaştı. Dünya üzerindeki bütün BSH üretim, geliştirme ve yönetim merkezleri CO2 dengelemesi sağlıyor. Bu, kendi yenilenebilir enerji üretimini yaygınlaştırmayı ve çevre dostu elektrik satın almayı içeren, daha çok binalar ve fabrikalardaki enerji verimliliği alanında alınan önlemler sayesinde sağlanıyor. BSH geri kalan kaçınılmaz CO₂ salınımlarını, seçtiği iklim koruma projeleriyle telafi ediyor. Şu anda 10 GWh olan kendi üretimi yeşil enerji miktarını 2030 yılına kadar beş katına çıkarmayı hedefliyor.


Sürdürülebilirliğin BSH için vazgeçilmez olduğu belirten Carla Kriwet konu hakkında şunları söyledi: "Enerji verimliliğine ek olarak döngüsel ekonomi önlemlerimiz de BSH sürdürülebilirlik stratejisinin uygulanmasına önemli katkı sağlıyor. Aletlerimizde kullanılan bileşenlerin malzemeleri, ambalajı ve yeniden kullanılabilirliği, geliştirme döngüsünün en başından itibaren sürdürülebilirlik için tasarlanmalı. Eş zamanlı olarak aletlerimizi sürdürülebilir iş modelleriyle yenileyerek döngüsel ekonomiyi de güçlendirmiş oluyoruz."


Bütün bunların yanında BM Dünya Gıda Programı ile iş birliği içinde çalışan BSH, sağlıklı yemek pişirme konusundaki uzmanlığı ile katkıda bulunuyor ve açlığın olmadığı bir dünya için çalışıyor. BSH ile Joblinge iş piyasası kuruluşu arasındaki ortaklık, gençlerin eğitime ve işgücü piyasalarına ulaşmasına olanak tanıyor.


2021'e bakış

BSH’nin 2021 hedefleri hakkında da konuşan Carla Kriwet; "Devam eden salgın nedeniyle bu yıl da ekonominin tamamında belirsizlikler olacak. Küresel varlığımız ve tüketicilerimize yakınlığımızla iyi bir konumdayız ve Home Connect sayesinde tüketicilerimizin isteklerini en iyi şekilde yerine getirmekle kalmayacağız, aynı zamanda kaynakları da koruyacağız. Geçen yıldaki olumlu gelişmeleri 2021'de de sürdürebileceğimizden eminim." diyerek sözlerini tamamladı.


KATEGORİLER
SON EKLENENLER