Arçelik İyiliği Aşkla Tasarlayacak



Türkiye’nin ilk yerli çamaşır makinesini, ilk buzdolabını, ilk fırınını, ilk bulaşık makinesini ve ilk Türk kahvesi makinesini üreten Arçelik, köklü marka geçmişiyle çalışmalarına her geçen gün bir yenisini ekliyor. 2000’li yılların başında iletişim ve bilgi teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişim ile birlikte müşteri, teknoloji ve yenilikçilik odaklı bir döneme adım atan Arçelik, öncelikle logosunu yeniledi. 2003 yılında “Arçelik demek, yenilik demek” sloganıyla Türkiye’yi teknoloji ve yenilikçiliğin sembolü olan “Çelik” ile tanıştırdı. 2012 yılında tasarımı temsil eden “Çeliknaz” hayatımıza girerken, Arçelik’in sloganı “Yeniliği aşkla tasarlar”a dönüştü. Çelik ve Çeliknaz evlendi. 2015 yılında 60. yılını “Aşk ile Yap” kampanyası ile kutlayan Arçelik, 2021 yılı itibariyle yepyeni bir yolculuğa çıkıyor ve sloganını “İyiliği aşkla tasarlar”a dönüştürüyor.


Arçelik, “sorumlu üretim ve sorumlu tüketim” odağında ele alacağı yeni marka yolculuğunu ve yeni sloganını, Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun ve Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi’nin katılımıyla düzenlenen online basın toplantısı ile tanıttı.


Yeni manifestosu “Ne yapabiliriz?” olan Arçelik, iyiliğe giden yolculuğuna bu soruyla başladı. Dünyanın kaynaklarını daha verimli kullanan teknolojiler, üretim süreçleri ve doğaya faydalı ürünlerle hep daha iyisi için durmadan çalışan Arçelik ailesi, sorumlu üretim ve tüketim anlayışıyla el ele verip dünyayı hep birlikte iyileştireceğine inanıyor. Arçelik, gezegenin geleceği, azalan doğal varlıklar, iklim krizi, pandemi, küresel gelişmeler doğrultusunda sürdürülebilirlik ve toplumsal faydayı odağına alarak çizdiği yeni yolda, sürdürülebilir bir dünyanın bugünden atılacak adımlarla mümkün olacağı inancıyla markalarıyla çözümün bir parçası olmak için çalışmalarını sürdürüyor.


2020 yılında yayımlanan 12. Sürdürülebilirlik Raporu’nda Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Kalkınma Hedefleri ile uyumlu 2030 sürdürülebilirlik hedeflerini açıklayan Arçelik; sorumlu üretim ve tüketim, iklim eylemi, erişilebilir ve temiz enerji, temiz su ve sanitasyon, sağlıklı ve kaliteli yaşam, toplumsal cinsiyet eşitliği başta olmak üzere BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile uyumlu olarak belirlediği kendi hedeflerine doğru emin adımlarla ilerliyor.


Arçelik ayrıca yeni marka yolunda önemli bir platform da oluşturuyor. Arçelik çalışanları ile şirket çalışanı olmayan alanında uzman kişileri ve disiplinleri bir araya getirerek bir ortak akıl platformu olan “İYİ-GE”yi hayata geçiriyor. İYİ-GE platformu sorumlu üretim ve tüketim odağında fikir ve önerileri geliştirerek, Arçelik AR-GE’sine daha iyi bir gelecek için ürünler, hizmetler, projeler geliştirilmesinde katkıda bulunacak.


Arçelik tarafından tasarlanan sürdürülebilir teknolojiler


Pet kazanlı Çamaşır Makinesi ve Kurutucu: Yapımında geri dönüştürülmüş pet şişe kullanıyor. Bugüne kadar 42 milyonu aşkın geri dönüştürülmüş pet şişe; çamaşır makinesi, kurutucu ve klimalarda kullanıldı. 2019 yılında 215.000 adet PET TUB kullanımlı makine üretildi. 8000 adet pet kazanlı Arçelik marka çamaşır makinesi müşterileri ile buluştu.


Doğal maddelerden buzdolabı parçaları: Mısır nişastası ve şeker kamışı gibi doğal malzemelerden üretilen hammaddelerden geliştirilen dayanıklı plastik parçalar buzdolaplarında kullanılıyor. Yumurta kabukları, biyolojik hammaddelerden üretilen plastikler ile bir araya getirilerek %100 biyolojik içerikli buzdolabı yumurtalıkları üretiliyor.

Atık balık ağlarını beyaz eşyalarda kullanıyor. Geri dönüştürülmüş plastikler kullanılarak elektrik süpürgeleri üretiliyor.


Mikrofiber filtre: Yıkama sırasında tekstil ürünlerinden çıkan mikrofiber parçacıklar deniz ve okyanuslara karışarak canlıların hayatını tehdit ediyor. Arçelik, mikrofiber parçacıklarını %90’a varan oranda engelleyen sentetik mikrofiber filtre sistemine sahip çamaşır makinesi geliştirdi. Mikrofiber filtre, saha denemesi aşamasında.


Geri dönüştürülmüş kâğıttan ürün kutuları: Arçelik Türkiye’de üretilen küçük ev aletleri kutularında %100 geri dönüştürülmüş ve geri dönüştürülebilir kâğıt kullanımına geçti. Ağaçlar yaşamları boyunca ortalama 2 ton karbondioksit tutarak küresel ısınmaya sebep olan sera etkisinin azalmasına yardımcı olur. 1 ton kâğıdın geri dönüştürülmesi 17 ağacı kurtarıyor, 26 ton su israfını engelliyor.


Arçelik iyiliğe giden yolculuğunu ve bu yolda yaptığı çalışmaları bugün yayına girecek olan reklam filmi ile tanıtacak. Cast kullanılmayan reklam filminde ilgili projelerde görevli Arçelik çalışanları oynuyor.

KATEGORİLER
SON EKLENENLER
Search By Tags

© 2017  BrandMap

brandsuiteyeni logo-yuvarlak-01.png

Cihangir Mah. Yeni Yuva Sok. No.18 K.2 D.3 Beyoğlu İstanbul 

T.0212 973 7375 

kullanım Koşulları

Güvenlik Ödeme ve Teslimat 

Üyelik Sözleşmesi