SHERPA, UX Okuryazarlığını Bir Üst Seviyeye Taşımak İsteyenler İçin Çevrimiçi Eğitimlere Başladı


Kurulduğu günden bugüne birçok kuruma, tasarım odaklı düşünce, kullanıcı deneyimi araştırmaları, kullanılabilirlik ve dönüşüm optimizasyonu temalı yüzlerce kurum içi eğitim sunmuş olan deneyim tasarımı stüdyosu SHERPA, dijital dünya çalışanlarının kullanıcılarını anlama becerilerini artırma hedefiyle, paydaşı olduğu yerel ve uluslararası başarılı projelerde edindiği tecrübelerini çevrimiçi video eğitimler ile paylaşacak.

Head of Strategy & MIS görevini yürüten Alper Gökalp, bu video eğitimleri, UX know-how'unu geliştirmek ve UX'e nasıl yatırım yapacağını bilemeyen kurumların eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için hazırladıklarını ifade ederek, şunları söyledi; “UX (User Experience - Kullanıcı Deneyimi), temelde kullanıcılar ve bir sistem arasındaki etkileşime odaklanır. Sistem ister bir mobil uygulama, ister bir ev aleti veya bir ATM olsun, kullanıcıları ile markanız ya da organizasyonunuz arasındaki ilişkideki rolünü layıkıyla yerine getirdiğinden emin olabilmek için, UX okuryazarlığınızı her daim bir üst seviyeye taşımanız gerekir. 2013’ten bugüne uluslararası arenada ve Türkiye’de, kullanıcı ihtiyaç ve beklentilerini karşılamada kullanıcı deneyimi tasarımının dijital dönüşümde ne kadar hayati bir önem taşıdığının farkında olan ürün ekipleri ve şirketlerle çalışıyoruz. SHERPA olarak, kullanıcı deneyimi araştırması ve ondan içgörü alarak üretilen tasarımların dijital ürün geliştirme stratejisinin vazgeçilmez birer parçası olarak görülmesi gerektiğine inanıyor ve video eğitimlerin ürün geliştirme süreçlerinin her aşamasında yer alan takım üyelerinin UX okuryazarlığının optimum seviyeye çekilmesi için akılcı bir ilerleme yolu olduğunu düşünüyoruz.”

SHERPA’nın çevrimiçi eğitimlerinden girişimciler, dijital ürün sahipleri, farklı seviyelerdeki ürün yöneticileri, ürün tasarımcıları ve profesyonel hayatlarına yeni başlayan kullanıcı deneyimi araştırmacıları faydalanacak. Katılımcıların kendilerine bir referans kaynağı olarak da görebilecekleri bir içerikle sunulacak eğitimler, rahatça anlaşılabilmesi için teknik jargondan olabildiğince uzak ve örneklerle bezenmiş şekilde kurgulanacak. SHERPA Blog'da yayınlanacak ve katılımcıların hiçbir öncül UX bilgisine ihtiyaç duymadan faydalanabileceği video eğitimlerde ilk olarak Araştırma, sonrasında ise Strateji, Fikir Yürütme, Bilgi Mimarisi, UX Yazarlığı, UX Analitiği ve İnteraksiyon Tasarımı gibi başlıklar ayrı ayrı ele alınacak.

SHERPA'nın ilk video eğitimi olan "Kullanıcının bilişsel yolculuğunu anlamak", kullanıcı deneyimi araştırması yaptırmak istiyor, ancak nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız rahatlıkla faydalanabileceğiniz bir eğitim... Araştırma süreçlerinizde kullanılabilecek metotları ve bir kullanıcı deneyimi araştırması süreci planlarken ve yürütürken nelere dikkat edilmesi gerektiğini örneklerle açıklıyor. Kullanıcı deneyimi araştırması yapmak için çok fazla zamana ve bütçeye ihtiyacınız olduğu yanılgısını ortadan kaldırmayı hedefleyerek tasarlanan bu eğitim, dijital ürün ve servis yönetim süreçlerinde sıklıkla, takvim ve finansman maliyetiyle göz ardı edilen, kullanıcıyla empati kurup kullanıcı deneyimini bu edinimlerin üzerine inşa etme eylemine çare olabilecek temel bilgi zafiyetlerini gideriyor.

SHERPA'nın deneyimli kullanıcı deneyimi araştırmacısı Şüheyda Oğan tarafından hazırlanan, "Kullanıcı deneyimi araştırması ne değildir?" ile giriş yapılan eğitimin içeriğinde kullanıcı deneyimi araştırması hakkında doğru bilinen yanlışların ortadan kaldırılması amaçlanıyor. Sonrasında sırasıyla "Araştırmaya nasıl başlıyoruz?", "Yöntemi nasıl seçiyoruz ve uyguluyoruz?", "Bilişsel çarpıtmalar araştırmayı nasıl etkiliyor?" ve "Verileri nasıl yorumluyoruz?" sorularının yanıtlarına, örneklerle bezenmiş bir anlatımla yer veriliyor.

KATEGORİLER
SON EKLENENLER
Search By Tags

© 2017  BrandMap

brandsuiteyeni logo-yuvarlak-01.png

Cihangir Mah. Yeni Yuva Sok. No.18 K.2 D.3 Beyoğlu İstanbul 

T.0212 973 7375 

kullanım Koşulları

Güvenlik Ödeme ve Teslimat 

Üyelik Sözleşmesi