Reklamcılar Derneği 2018 Medya ve Reklam Yatırımları Raporunu Açıkladı


Reklamcılar Derneği, bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte işbirliğiyle hazırladığı 2018 Medya ve Reklam Yatırımları raporunu açıkladı. Reklamcılar Derneği üyesi medya planlama ve satın alma kuruluşlarının verileri ile birlikte RTÜK başta olmak üzere diğer sektör-medya örgütlerinden sağlama amaçlı veri toplanarak oluşturulan rapor, sektörün geleceğine yön verir nitelikte. Reklamcılar Derneği’nin medya ve reklam yatırımları alanında yurtiçi ve yurtdışı piyasalar, yatırımcılar, medya kuruluşları ve akademiya için hazırladığı veriler, sektörel istatistik olarak onlarca yıldır merakla beklenip, kabul görüyor.

“Rapor sektör için bir iletişim pusulası”

Türkiye Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’nun, yıllardır sürdürdükleri bir çalışma olduğunu belirten Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Volkan İkiler, “Veriler temelde üyemiz olan medya planlama ve satın alma şirketleri tarafından sağlanıyor. Son iki yıldır, veri bazımızı genişlettik, RTÜK, RVD, ARVAK, IAB, MMA ve Nielsen gibi farklı paydaşlardan alınan verileri bütünleştirme sorumluluğunu da Deloitte’a verdik. Bu rapor salt medya ajansı ve reklam verenler tarafından değil; yerli ve yabancı yatırımcılar, medya kuruluşları, akademya tarafından da yaygın biçimde kullanılıyor. Rapora bir iletişim pusulası diyebiliriz. Sürekliliği nedeniyle trendleri ortaya koyan bir değeri var” diye konuştu.

Volkan İkiler, rapor sonuçları ile ilgili şu değerlendirmede bulundu: “Reklamcılar Derneği üyesi medya planlama ve satın alma kuruluşlarının sağladığı verilerle oluşturulan medya yatırımları 2018 yılında 8.252 milyon TL (1.704 milyon $) olarak gerçekleşti. Yaratıcı işler, yapım, baskı, BTL, sponsorluk ve reklamveren hizmet bedellerini içeren ve toplam yatırımların %25’ini oluşturan reklam yatırımları ise 2.751 milyon TL (568 milyon $) oldu. Toplam medya ve reklam yatırımları önceki yıla göre yüzde 2,9 büyümeyle geçen yıl 11.002 milyon TL (2.272 milyon $) olarak kaydedildi. ”

Rapora göre medya yatırımlarındaki büyümede itici güç olan sektörlerin başında gıda yer aldı. Kozmetik ve kişisel bakım ikinci, perakende üçüncü oldu. Reklam yatırımları en çok büyüyen sektörlerin başında kozmetik ve kişisel bakım gelirken bu sektörü perakende ve turizm izledi. Medya yatırımlarında en büyük payı %47 ile bir kez daha televizyon kuruluşları aldı. Dijital mecraların pastadaki payı %28,9’a yükselirken, üçüncü sırada %10,3 ile açık hava yer aldı. 2017 yılında ikinci sırada yer alan basın yatırımları %19 düşerek %9,5 pazar payı ile 2018’de dördüncü sıraya geriledi. 2018 yılında televizyonlara yapılan medya yatırımı 3.875 milyon TL olarak gerçekleşirken, dijital mecralara 2.385 milyon TL’lik yatırım yapıldı.

Küresel medya yatırımları artmaya devam ediyor

Raporda yer verilen Zenith 2018 Aralık verilerine göre dijital medya yatırımları ile birlikte küresel medya yatırımları artışını sürdürüyor. 2017 yılı itibariyle dijital medya yatırımları dünyada ilk defa diğer tüm mecraların önüne geçerek en büyük paya sahip mecra olduğu kaydedilen raporda bu mecranın 2018’de toplam medya yatırımları içerisindeki payını diğer mecralara göre daha da hızlı artırdığına dikkat çekildi. 2018 yılında, dünya genelinde %4,5 büyüdüğü tahmin edilen toplam medya yatırımlarının %41’i dijital mecralara yapılırken, dijital büyüme payını ağırlıklı olarak yazılı basın ve TV’den aldı.

KATEGORİLER
SON EKLENENLER
Search By Tags

© 2017  BrandMap

brandsuiteyeni logo-yuvarlak-01.png

Cihangir Mah. Yeni Yuva Sok. No.18 K.2 D.3 Beyoğlu İstanbul 

T.0212 973 7375 

kullanım Koşulları

Güvenlik Ödeme ve Teslimat 

Üyelik Sözleşmesi