Türkiye Genç Dostu Şirketler Araştırması Açıklandı ve BrandMap'te Yayınlandı

Gelecek Daha Net Gençlik Platformu ve ZENNA Araştırma ve Danışmanlık Şirketinin gerçekleştirdiği Genç Dostu Şirket araştırması 2017 yılında gerçekleştirildi. Araştırma sürecinin ilk aşamasında 4 farklı genç kategorisi ile kalitatif araştırma tekniği kullanılarak odak grup çalışmaları gerçekleştirilerek genç dostu şirket kriterleri belirlendi. İkinci aşamada Türkiye çapında yürütülen ve 1.228 kişinin katıldığı saha araştırmasında bir şirketin genç dostu şirket olarak algılanmasını sağlayacak değerler ve şirketlerin bu alanda nasıl algılandığı sorgulandı. Son aşamada ise Gelecek Daha Net platformundaki 316 gencin katılımıyla en beğenilen ve en çok çalışılmak istenen şirketler sorgulandı.
Araştırma sonuçlarına göre:
Her 2 gençten birinin Genç Dostu olarak tanımlayabileceği bir şirket yok, şirketlerin genç dostu uygulamalarını kamuoyuyla daha fazla paylaşmaları gerekiyor
Gençlerin %45’i en çok çalışmak istedikleri bir şirket olmadığını ifade etti
Her 10 gençten altısı günlük yaşamında kullandığı markalar arasında vazgeçemeyeceği marka olmadığını belirtti
%58 oranında gençler Türkiye’yi dünyada temsil edebilecek kadar güçlü ve başarılı marka olmadığını düşünüyor
%52 oranında gençler Türk markaları içerisinde, Türk kültürünü ve geleneklerini önemseyip, faaliyetlerinde buna uygun hareket eden ve Türkiye’yi temsil edebilecek marka olmadığını düşünüyor
Araştırma sonuçlarına göre “Genç Dostu Şirketlerin” taşıması gereken kurumsal değerler:

Genç Dostu Şirkette Olması Gereken ilk 3 Özellik

Gençlere göre bir şirketin “Genç Dostu” olabilmesi için 15 ana alanı yönetmesi gerekiyor:
Yeniliğe açık olmalı
Güvenilir olmalı
Yeniliklere hızlı adapte olabilmeli ve çalışanına da hızlı öğretebilmeli
Sosyal medyayı iyi kullanması
Çalışanlarının kariyer gelişimine açık olması
Topluma katkı sağlaması
Takım çalışması için uygun ortam yaratması
Eşitlikçi olması
Çalışanın gelşimini önemseyip eğitim fırsatları sunması
Çalışan tarafından yapılan işe saygı duyması
İK departman yetkililerinin yeni kuşaklarla çalışma becerisine sahip olması
Çalışanına insiyatif vermesi
Keyifli çalışma ortamı sunması
Üniversiteye değil adayın yeteneklerine değer vermesi
Esnek iş saatleri sunması
Özet Sonuçların rapor versiyonuna buradan ulaşabilirsiniz.