Günlük Raporlama ile İnternet Ölçümlemede Yeni Bir Sayfa Açılıyor


2007 yılında bir platform olarak kurulmasının ardından 2011 yılı içinde dernekleşen IAB Türkiye, internet ölçümleme araştırmasında günlük raporlamayı başlattı. Düzenlenen basın buluşmasında, IAB Türkiye Başkanı Dr. Mahmut Kurşun ve IAB Türkiye Genel Koordinatörü Aygen Tezcan'ın aktardıkları bilgilere göre bu metod ile tıpkı televizyon reytinglerinde olduğu gibi internetin performansı da ertesi gün reklam verenlerin bilgisine sunulabilecek.

IAB Türkiye’nin günlük raporlamayı devreye almasıyla birlikte Türkiye, dünyada bu yöntemi kullanan 7 ülke arasına girdi. Günlük raporlama, doğru zamanda doğru hedef kitleye ulaşıp ulaşılamadığının bilgisini 24 saat içinde almayı sağlayacak. Bu sayede reklam verenler stratejilerini hızlı ve güvenilir biçimde kontrol etme imkanı bulurken, bütçelerini daha verimli şekilde yönetebilecekler.

“Günlük raporlama”, IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırmasını yürüten Gemius’un 2015 yılında IAB Avrupa Research Awards’da birincilik kazandığı Davranışsal Panel Sentezi yöntemini baz alan yenilikçi bir ölçüm sistemi. Günlük raporlamayla birlikte cihaz duplikasyonundan arındırılmış toplam erişim rakamları da kullanıma sunularak TV ölçümleriyle tam uyum sağlanacak.

IAB Türkiye, dijital reklam yatırımlarında 2011’den bu yana devam eden düzenli artışı nedeniyle 2022 yılında Türkiye'de dijital reklam yatırımlarının televizyonu geçeceğini öngörüyor. TGI Mart 2016 – Şubat 2017 dönemi verilerine göre Türkiye’de 15 yaş üstü kitlenin günlük ortalama televizyon izleme süresi yaklaşık 3 saat. IAB’nin Türkiye dahil 18 ülkeyi kapsayan araştırması ise Türkiye’deki cep telefonu kullanıcılarının yüzde 20’sinin günde 6 saatten fazla bir süre telefonuyla etkileşim halinde olduğunu gösteriyor. Bu oranlar da reklam yatırımlarının dijitale yönelmesinin sebebini açıklar nitelikte.

Avrupa dijital reklam pazarı geçen yıl %12,2 büyüdü

2016 yılında yüzde 12,2 büyüyen Avrupa dijital reklam pazarının hacmi 37,1 milyar Euro’dan 41,8 milyar Euro’ya yükseldi. 2016 yılında açıklanan verilere göre Avrupa'da dijital reklam yatırımları televizyonu geçerek birinciliğe elde etti. E-marketer'dan alınan verilere göre dünya genelindeki dijital reklam yatırımları ise 194 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bu rakamın 2020 yılında 335 milyar dolara ulaşacağı ve 2021 yılında dünya reklam yatırımlarının yarısının dijitalden geleceği öngörülüyor. IHS Markit 2015 yılı dünya mobil reklam yatırımlarını 51 milyar Euro olarak açıklamıştı. Bu rakam 2016 yılında yaklaşık 83 milyar Euro’ya ulaşarak yüzde 42 oranında büyüdü. Bu veriler göz önüne alındığında büyümenin mobil odaklı olacağı öngörülmekte.

KATEGORİLER
SON EKLENENLER
Search By Tags

© 2017  BrandMap

brandsuiteyeni logo-yuvarlak-01.png

Cihangir Mah. Yeni Yuva Sok. No.18 K.2 D.3 Beyoğlu İstanbul 

T.0212 973 7375 

kullanım Koşulları

Güvenlik Ödeme ve Teslimat 

Üyelik Sözleşmesi