20 YILDIR MARKAM


MARKAM 20 YAŞINDA. Markam, Marka Danışmanlığı şirketi yeni yaşına girerken hem kendi hem de dönem olorak o yılların Türkiyesi ile ilgili paylaşımını biz de sizlerle paylaşıyoruz. Markam'a başarılar diliyoruz.

"Güven Borça’nın marka konulu ilk makalesi 1991’de yayınlandı. Sonrasında, ülkede gelişen pazarlama disiplinine paralel olarak eğitimler, yazılar, konuşmalar devam etti. Doksanlarda Türkiye iş dünyası bir dönüşüm yaşıyor, şirketlerde pazarlama bölümleri kuruluyor ve marka yönetimi giderek önemli bir konu haline geliyordu. Bunu bir fırsat, aynı zamanda bir misyon olarak gören Güven Borça 1997 yılında profesyonel hayatı bırakarak eğitim ve danışmanlık alanına geçti. Birkaç yıl bağımsız marka danışmanı olarak çalıştı. Sektörün büyüme potansiyelini görünce de 2001 yılında Markam’ı kurdu.

Dört kişilik bir çekirdek kadro ile başlayan Türkiye’nin ilk marka danışmanlık şirketi Markam, takip eden yıllarda büyümeye devam etti ve bir marka okulu gibi çalıştı. Bugün ülkemizde yaratılan katma değeri artırmak için çalışan çok sayıda Marka Danışmanı, Markam’da yetişti.

Markam’ın yirmi yıllık referans listesinde yer alan 150’den fazla firmanın tamamına yakını yerli markalardır. Bu, bilinçli bir tercih olmasa da şirketin misyonunun bu topraklardan dünya markaları çıkarmak olduğunun somut göstergesidir. İş dünyası Markam’ı “marka milliyetçisi” olarak algılamıştır.

Öte yandan marka danışmanlığı tarif edilmesi zor, soyut bir iştir. Marka Danışmanı’nın pazarlama adına ne yaptığını anlamak herkes için kolay değildir. Ama görünen o ki Markam bu zor işi de başarmış olup yirmi yıldır ilkelerinden taviz vermeden hizmet vermektedir. Bu başarının arkasında yapılan işe inanmış takım arkadaşları, iş ortakları ve müşteriler vardır. Markam büyük bir ailedir.

Tabii ülkede de çok şeyler değişti. Doksanlarda büyük şirketler pazarlama odaklı bir dönüşüm başlattılar, bu iki binlerde genele yayılarak sürdü. Onun dışında markalaşma ve iletişim konularında devlet destekleri ve teşvikler arttı. Odalarda, derneklerde, STK’larda marka konuşulur oldu ve Markam bu etkinliklerde çoğu zaman yer aldı. Markam, yeri geldi sıfırdan markalar yarattı, yeri geldi mevcut markaları yeni rotalara soktu, birçok şirkette pazarlama departmanları kurarak marka odaklı yönetim dönüşümlerine öncülük etti. Markalarımıza yurt dışında da hizmet verdi. Marka Danışmanları ve Yöneticileri Derneği - Marka Konseyi 2017 yılında kuruldu ve Güven Borça dört yıl başkanlığını yaptı.

Markam’ın bu toprakların değerlerine ve enerjisine olan inancı tam. O yüzden, misyon ve ilkelerinden fedakarlık yapmadan hizmet vermeye devam ediyor. Bilimsel pazarlamayı tercih edenler, sistematik olarak uygulamaya devam edenler kazanmaya devam edecek, Markam da bunun için hep ayakta olacak. Markam, markanıza değer. "

KATEGORİLER
SON EKLENENLER
Search By Tags