Turknet’in dönüşüm hikayesi: “İnternet, Turknet”
- Tuğçe Gülırmak

- 58 dakika önce
- 2 dakikada okunur

1,4 milyon abonesi ve 130 üniversitenin altyapısını sağlayan Turknet, marka bilinirliğini yüzde 17’den 35’e yükseltti. İletişim çalışmalarında dijitale ağırlık veren ve yeni marka kimliğiyle hedef kitlesini genişleten şirketin önceliği, daha fazla aboneye ulaşmaktan çok, daha fazla kullanıcının “İyi ki TurkNet” demesi.
30. yılına yaklaşan Turknet, yenilediği kurumsal kimliğiyle Türkiye’de internet alanındaki konumunu güçlendirmek için adım attı. “İnternet, Turknet” söylemini, bir iletişim sloganının ötesine taşıdı. Şirketin bu dönüşüm yolculuğuna, teknolojiye insan odaklı bir değer kazandırmayı hedefiyle çıktı. İletişim çalışmalarında dijitale ağırlık veren ve yeni kimliğiyle hedef kitlesini genişleten markanın dönüşüm hikayesini, Turknet Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gül Sağır Aydın anlattı.
“Teknolojiyi demokratikleştirmek bizim için bir sorumluluk”
Turknet’in yeni döneminde odak noktası; altyapı yatırımlarını büyütmesinin yanında marka deneyimini yeni nesil kullanıcı beklentileriyle uyumlu hale getirmek. Gül Sağır Aydın bu yaklaşımı, “Teknolojiyi demokratikleştirmek bizim için bir iddia değil, bir sorumluluk. Fiber yatırımlarımızla hız ve kaliteyi erişilebilir hale getiriyor, kullanıcı deneyimini yalınlaştırıyoruz. Yeni marka kimliğimiz, bu yaklaşımı daha geniş kitlelere anlatmamız için güçlü bir zemin oluşturuyor.” sözleriyle anlatıyor.

“Yeni logomuz, Turknet’in teknolojik ve renkli dünyasını yansıtıyor”
Yeni kimlik, markanın yıllar içinde kazandığı ezber bozan duruşu görsel dünyasına taşıyor. Akışkan “T” harfi hızı ve çevikliği temsil ederken, küçük harf kullanımı markanın kullanıcıyla aynı hizada olma yaklaşımını yansıtıyor. ‘Turk’ ve ‘Net’ kelimelerinin birleşik yazımı kararlı ve bütüncül bir duruşu vurguluyor. Derin mor, kiraz çiçeği ve fuşya tonlarından oluşan yeni renk paleti ise Turknet’in üretken, enerjik, genç ve kapsayıcı kimliğini tamamlıyor.
Gül Sağır Aydın, bu yenilenmeyi şu sözlerle özetliyor: “İnternet bugün eğlence, eğitim, gelişim ve bağlantı demek; yani her şey demek. Yeni logomuz, Turknet’in teknolojik ve renkli dünyasını yansıtıyor. İnternetin ne olması gerektiğini tanımlayan bir marka olarak ‘İnternet: Turknet’ dedik.”
Marka kullanıcılarla kurduğu güven ilişkisiyle şekilleniyor
Turknet’in büyüme hikayesi rakamlarla değil, kullanıcılarla kurduğu güven ilişkisiyle şekilleniyor. Aydın, “Biz bugün kullanıcı memnuniyetiyle büyüyen bir markayız. Turknet kullanıcıları hizmetimizden o kadar memnun kalıyor ki arkadaşlarına da öneriyor. Öyle ki CRM verilerimizde yıllardır hiç fatura ödememiş Turknetliler var. Çünkü bizi yüzlerce, hatta binlerce kişiye tavsiye etmişler. İşte bu bizim için sadece bir memnuniyet göstergesi değil, markamıza duyulan güvenin nasıl memnuniyetle büyüdüğünün de en güçlü kanıtı” dedi.










Yorumlar