Sanovel, epilepsi farkındalığı için “Mor Nokta” projesini hayata geçirdi
- Brandmap Haber
- 26 Mar
- 2 dakikada okunur

Türk ilaç sektörü şirketlerinden Sanovel, toplum sağlığına yönelik farkındalık çalışmalarına bir yenisini daha ekledi. 26 Mart Dünya Epilepsi Farkındalık Günü kapsamında hayata geçirilen “Mor Nokta” projesi ile epilepsiye dair toplumsal bilinç oluşturulması hedefleniyor.
Türkiye genelinde 81 ilde epilepsi farkındalığını artırmayı amaçlayan proje, epilepsi hastalarının günlük hayatta karşılaştıkları zorluklara dikkat çekiyor. Sanovel, bu kapsamda sağlık profesyonelleriyle toplum arasında bir destek zinciri oluştururken, Mor Nokta gönüllüleri aracılığıyla sokaktan sosyal medyaya, eczanelerden hastanelere kadar geniş bir alanda etkinlikler düzenliyor.
Epilepsiyle mücadele için seferberlik başlatıldı
Dünya genelinde yaklaşık 50 milyon epilepsi hastasının varlığına işaret eden ve farkındalık alarmı veren Mor Nokta projesine Türkiye’nin dört bir yanından katılım bekleniyor. Sağlık profesyonellerinin de katkılarıyla şimdiden adını duyuran gönüllülük çalışması, kısa zamanda geniş bir kitleye ulaşmayı hedefliyor. Proje kapsamında sokağın nabzını tutan Mor Nokta ekibi ise vatandaşa uzattığı mor mikrofonla, farkındalığın ve epilepsi bilincinin yaygınlaşmasının önemini vurguluyor. “Epilepsi ile mücadeleye bir noktadan başlamak gerek” diyerek açılan Mornokta.tr’ye doğudan batıya farklı şehirlerden katılımcıların yoğun ilgisi bekleniyor.

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Eğitim ve Araştırma Hastanesi Nöroloji Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ömer Karadaş, epilepsiyle ilgili ciddi önyargıların olduğuna ve hastalığın yeterince anlaşılmadığına dikkat çekti: “Epilepsi nöbetleri herhangi bir yaşta ortaya çıkabilmekle birlikte, çocukluk ve yaşlılık döneminde daha sık görülüyor. Epilepsinin, hastaların yaşamında neden olduğu olumsuzluklar göz ardı edilemez. Hastalar, günümüzde hala nöbetlerin yol açtığı risklerin yanı sıra toplumsal önyargılarla ve damgalanma ile karşı karşıya kalabiliyor. Bu sebeple hastalığın doğru yönetimi kadar epilepsiye yönelik toplumsal bilinçlendirme çalışmaları da hastaların yaşam kalitesini artırmada önemli bir rol oynuyor.”

“Farkındalık hepimize emanet”
Sanovel Satış & Pazarlama Direktörü Bahadır Kıncal ise Mor Gün’ün önemine dikkat çekerek şu açıklamalarda bulundu: “Sanovel olarak, tüm faaliyetlerimizi çevreye ve topluma saygı çerçevesinde yürütüyor, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakabilmeyi en temel görevimiz olarak görüyoruz. Aynı yaklaşımla bugüne kadar birçok sosyal sorumluluk ve farkındalık projesine imzamızı attık. Sanovel’in koşulsuz desteğiyle gerçekleşen Mor Nokta projesiyle bu kez 'epilepside farkındalık hepimize emanet' diyoruz. Bu topraklarda doğan ve bu toprakların gücünden beslenen Sanovel olarak, insana ve insan yaşamına değer katacak faaliyetlerimizi hayata geçirmeyi sürdüreceğiz.”
Comentários