Rıza Doruk Ercan, Adjust Ignite 2025'de Martech Stack'in yeni dönemini anlattı
- Brandmap Haber
- 17 Eki
- 1 dakikada okunur

Geçtiğimiz haftalarda Peninsula İstanbul'da gerçekleşen Adjust Ignite 2025 etkinliğinde, pazarlama teknolojilerinin geleceğine dair önemli bilgiler paylaşıldı. Etkinlikte sunum yapan Neohub GrowtHub Lideri ve Brandmap Yazarı Rıza Doruk Ercan, yapay zekânın Martech Stack'i nasıl değiştireceği ve geliştireceğine yönelik yeni gelişmeleri paylaştı.
Ercan, konuşmasında Martech Stack'in artık daha kompleks ve esnek bir yapıya evrildiğini vurguladı. Bu dönüşümde en dikkat çeken başlıklardan biri ise, Lakehouse mimarisinin CDP'lerin (Customer Data Platform) yerini almaya başlaması oldu.
Veri yönetiminde öne çıkan bir diğer başlık ise Truth System katmanları oldu. Ercan'a göre bu katmanlar, data governance süreçlerinin merkezinde yer alıyor ve consent gibi kritik süreçlerin yönetiminde belirleyici rol üstleniyor. Sunumda ayrıca, context'in veri kaynağına göre yönetilmesi gerektiği vurgulandı. Ercan, Adjust'tan akan verilerin measurement platformları üzerinden anlamlandırılarak saklanmasının veri kalitesini ve yönetişim kolaylığını artırdığını ifade etti.
B2AI kavramına da yer veren Ercan; "Agentlar müşterilerimizin yerini alacağı için, hem B2B tarafında -örneğin bir SaaS işini yönetiyorsak- entegrasyon yeteneğini öne çıkarmalıyız hem de B2C tarafında hizmet veriyorsak MCP kurulumu ve kullanım senaryoları (use case) kritik hale geliyor" dedi.






