Rezervem, restoranlar için geliştirdiği özel bir yazılım ile restoran deneyimini başka bir noktaya taşıyor. Michelin yıldızlı ve fine dining restoranları sisteme dahil eden Rezervem, yakın zamanda B2C alanında da hizmet vermeye hazırlanıyor. Kullanıcıların yeme-içme tercihlerini ve deneyimlerini kendi mobil uygulaması üzerinden yapabilecekleri bir yazılım sunacak olan şirket, büyüme hızına yeni bir ivme katacak.
“Misafirperverliğin Geleceği” sloganıyla yola çıkan ve 100’den fazla restorana hizmet sunan Rezervem, 2023 yılında hizmet verdiği restoran sayısını 3 katına çıkarardı ve yüzde 200 büyüme elde etti. 2024 yılında ise 250 lokasyon sayısına ulaşarak yüzde 300 büyüme hedefliyor. Restoranlara sunduğu finansal araçlar sayesinde toplamda 140 milyon TL’lik bir işlem hacmine ulaştı; bunun 107 Milyonu provizyon, 32 Milyonu da ön ödeme olarak gerçekleşti. Yeni sunacağı hizmetlerle bu yıl işlem hacmini 250 milyon TL’ye çıkarma hedefinde. Rezervem; TURK FATIH TUTAK, Neolokal, OD Urla, Vino Locale, Sankai by Nagaya, Banyan, Aheste, Ioki Nau, Sunset Grill&Bar, Oligark, Lokanta 1741 ve Olden 1772 gibi sektörde büyük başarılara imza atan birçok restorana hizmet sağlıyor.
2023 yılını yüzde 200 büyüme ile kapattı
Türkiye’de bu alanda hizmet veren tek şirket olduklarını ve kısa sürede ciddi bir büyüme elde ettiklerini belirten Rezervem Kurucusu Bekir Topuz, 13 Mayıs Pazartesi günü Oligark’ta düzenledikleri basın toplantısında detayları aktardı. “Misafirin restoran yolculuğunda yaşadığı en büyük problemlerden biri olan iletişim başta olmak üzere geri bildirim, online rezervasyon, raporlama & analitik ve SMS & e-posta bildirimleri gibi birçok alanda teknolojiyi merkeze alan kapsamlı bir hizmet sağlıyoruz. Yeme-içme ve eğlence sektörünü teknolojiyle buluşturarak, dijitalleşme yolculuğunda çözüm sunmak ve misafirlerin daha kaliteli bir deneyim yaşamalarına destek olmak bizim için büyük bir mutluluk... Şu an aktif olarak 100’den fazla işletmeye hizmet veriyoruz. Bunların arasında beach club’lar ve gece kulüpleri de var fakat ağırlıklı olarak restoranlara hizmet sunuyoruz. Kısa sürede ciddi bir büyüme elde ettik ve 2023 yılını yüzde 200 büyüme ile kapattık. Ülkemizde bizim sunduğumuz hizmeti sunabilecek başka bir şirket yok ve restoranlardan çok ciddi bir talep alıyoruz. Sürekli geliştirdiğimiz yazılım altyapımızla misafir deneyimini en üst noktalara çıkarmayı ve sistemin sunduğu avantajları tüm dünyayla paylaşmayı hedefliyoruz. Çok büyük bir pazarda güçlü yazılım know how’ı ve yeni yatırımlarla sürekli büyüme potansiyeline sahip bir teknoloji şirketiyiz. 2024 yılında yurt içinde büyüme hızımızı sürdürmeyi ve yurt dışına açılarak globalleşmeyi hedefliyoruz.”
“Yurt içinde elde ettiğimiz başarımızı yurt dışına da taşıyacağız”
Türkiye’de ulaştığı başarıdan güç alarak yurt dışına açılmayı planlayan şirket; Türk kültürünü ve Türk misafirperverliğini dünyanın dört bir köşesine taşımayı hedefliyor. Dubai ve Mısır gibi son yıllarda turizm açısından popüler hale gelen ülkelerde birçok restoran ve otel ile görüştüklerini belirten Bekir Topuz, “Globalleşme hedeflerimiz doğrultusunda yurt dışındaki restoran ve otellerle yoğun bir şekilde görüşmelerimizi sürdürüyoruz. Kanada ve Avustralya hedefimizdeki ülkeler arasında ilk sırada yer alıyor. Kanada’daki şirketimizi bu yıl kurduk ve Rezervem Kanada olarak orada faaliyetlerimizi hızla sürdüreceğiz. Türkiye’de olduğu gibi yurt dışında da büyük bir ilgili ile karşı karşıya olmak bizim için gurur verici... Bu yıl yapacağımız pek çok farklı çözüm ortaklığı ve değer ortaklığı sayesinde hem yurt içinde hem de yurt dışında hem restoranları hem de misafirlerimizi büyük bir değer ve kusursuz hizmet ile buluşturacağız.” şeklinde ifade etti.
Mobil uygulama ile farkılılar gelecek
Rezervem’in çalıştığı tüm restoranlara Rezervem Mobil Uygulaması üzerinden rezervasyon yapabilecek olan kullanıcılar; geçmiş rezervasyonlarını ve diğer kullanıcıların değerlendirmelerini görebilme, kendi araç bilgilerini uygulamaya kaydederek VIP vale hizmetinden faydalanma, kredi kartını uygulamaya kaydederek restoranda kolayca ödeme yapabilme ve sevdikleri için hediye çeki, tadım menüsü hediye etme gibi birçok ayrıcalıklı hizmetle buluşacak. Rezervasyon yaparken özel günleri için pasta ve çiçek siparişi bile verebilecekler. Mobil uygulama ile yeme – içme deneyimini yeniden şekillendireceklerini ve kullanıcılarına pek çok kişiselleştirilmiş hizmet sunacaklarının altını çizen Bekir Topuz, “Kurulduğumuz ilk günden bu yana toplamda 970 bin rezervasyon sayısına ulaştık. Toplamda 2,2 milyon insana temas etmişiz. Fakat hayata geçireceğimiz Rezervem Mobil uygulamamız ile kullanıcılarımızla doğrudan temas kurma fırsatı yakalayacağız ve onları kusursuz bir rezervasyon, deneyim ve etkinlik sistemiyle buluşturacağız. Mobil uygulamamız ile yeme– içme deneyiminin vazgeçilmez bir parçası haline gelerek, kısa sürede hızla büyüyeceğimize eminiz. Ülkemizde bu konuda büyük bir eksiklik söz konusu. Rezervem’in bu açılımı sayesinde üst segment markalarla da iş ortaklıkları ve değer ortaklıkları yapmak istiyoruz. Bu sayede her marka doğru hedef kitlesine doğru reklam ve kampanya faaliyetleri düzenleyebilecek. Aynı zamanda hizmet verdiğimiz restoranlarla cross marketing yaparak, karşılıklı olarak kazanç elde edebilecek. Kullanıcılar ise birçok seçenek arasından kendilerine en uygun kampanya, fırsat ve ayrıcalıktan kolayca faydalanabilecek.” şeklinde ifade etti.
Rezervem no show’a kalıcı çözüm sunuyor
Özellikle fine dining restoranların en bilinen kronik sorunlarından bir olan no show için restoranlara yenilikçi çözümler sunan Rezervem; gelir kaybının minimuma indirilmesine, masa ve dolulukların kontrol edilmesine yardımcı oluyor. SMS ve e-posta bildirimleri üzerinden misafirlere hatırlatma ve tek bir tıklama ile rezervasyonunu iptal etme fırsatı sunan şirket, iletişim eksikliğinden kaynaklı yaşanan no show’ları engelliyor. Misafir, kimseyle görüşmeye gerek kalmadan sadece restoran tarafından iletilen mesajın içerisindeki bağlantıyı takip edip, rezervasyonunu konfirme ya da iptal edilebiliyor. Bu sayede restorana, iptal olan rezervasyonların yerine yeni bir rezervasyonlar alabilme imkanı sağlıyor. İkinci olarak finansal araçlarla no show’un önüne geçmeyi hedefleyen Rezervem, restoranlara misafirlerinden provizyon veya ön ödeme alma imkanı sağlıyor. Böylelikle müşterilerin rezervasyona riayet etme oranını artırılırken, no show’un düşürülmesine katkı sağlanıyor. Rezervem, sunduğu finansal araçlarla restoranlara 1.9 milyon TL doğrudan gelir sağladı.
Comments