top of page

PwC açıkladı: Eğlence ve medya sektörü gelirleri 3,5 trilyon dolara yükselecek


ree

PwC, “Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2025-2029” raporunu yayımladı. Rapora göre sektör, 2024 yılında yaklaşık 3 trilyon ABD doları gelir elde ederken, 2029 yılında bu rakamın 3,5 trilyon dolara ulaşması bekleniyor.


Rapor, sektörün yıllık bileşik büyüme oranının %3,7 olacağını söylüyor. Bu oran küresel ekonomik büyüme ortalamasının üzerinde olsa da pandemi öncesi seviyelere kıyasla daha düşük bir oranda büyüyeceği tahmin ediliyor. Yapay zekânın reklam modellerini dönüştürmesi ve hiper-kişiselleştirmeyi teşvik etmesiyle reklam harcamalarının, eğlence ve medya tüketim harcamalarından üç kat daha hızlı büyüyeceği öngörülüyor. Rapor dijital harici kategorilerden, sinema gelirlerine kadar birçok sektörel noktaya değiniyor.


Rapore göre; canlı müzik, sinema ve etkinlikleri kapsayan dijital harici kategoriler, 2024 yılında sektör harcamalarının %61'ini oluşturdu. Uluslararası izleyicilerin yerel yapım filmlere daha fazla harcama yapma eğilimi devam etti. Küresel sinema gelirleri, 2024 yılında 33 milyar dolara yükseldi, 2029 yılında ise 42 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Video oyunlarında 2024'te 224 milyar dolar olan küresel gelirin, 2029’da 300 milyar dolara ulaşması, böylece film ve müzik endüstrisi gelirlerinin toplamını geride bırakacağı öngörülüyor. Türkiye pazarı için öngörüler ise tüm eğlence ve medya pazarının 2029’a kadar yıldan yıla %9,35 büyüme oranı ile 4,81 milyar dolar olması şeklinde.

 

Önümüzdeki beş yılda en hızlı büyüme, reklam odaklı kategorilerde gerçekleşecek

Perakende reklamcılığı, sosyal/mobil yayın içi video reklamları ve bağlantılı TV reklamları, %14–15 aralığında büyüme gösterecek. 2024'te reklam gelirlerinin %72'sini oluşturan dijital formatların payı ise 2029'da %80'e çıkacak. Yapay zekâ ve hiper-kişiselleştirme, bu artışı daha da hızlandıracak.


E-ticarette arama reklamlarının payı, 2020’deki %32,7’den 2029’da %45,5’e; video oyunlarındaki reklamların payı ise 2024’teki %32,8’den %38,5’e yükselecek. Bağlantılı TV reklam gelirlerinin ise 2029'da 51 milyar dolara ulaşması ve geleneksel TV reklamcılığının %45’ine denk gelmesi bekleniyor. Gelişmekte olan pazarların büyüyeceği; bağlantı gelirleri hariç tutulduğunda, ABD en büyük pazar konumunu sürdüreceği; Çin’in de özellikle dijital reklamlarla güçlü büyüme kaydedeceği, raporun diğer dikkat çeken bulgularından.


Cenk Uslu
Cenk Uslu

“Ekosistemlerin değerlendirilmesi ile elde edilebilecek önemli fırsatlar mevcut”

Raporun; ekonomik belirsizlik, artan maliyetler ve duraklayan tüketici harcamaları gibi etkenlerin, dünya eğlence ve medya sektörünün büyümesini zorlaştırdığını ortaya koyduğunu belirten PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü Lideri Cenk Uslu şunları söyledi: “Sektör oyuncularının bu dönemde reklamcılık ve yapay zekânın sunduğu yeni etkileşim modellerinden yararlanması ve uygun maliyet, kişiselleştirilmiş içerik avantajlarını değerlendirmesi önem taşıyor. Yine, bağlantılı ekosistemlerin değerlendirilmesi ile elde edilebilecek önemli fırsatlar da mevcut. Rapor, sektörün geleceğe hazır olması için daha çevik, yaratıcı ve proaktif bir yaklaşım benimsemesi gerektiğinin altını çiziyor.”


Serhat Onan
Serhat Onan

“Ülkemizde pazarının 2029’a kadar 4,81 milyar dolara ulaşacağını tahmin ediyoruz”

PwC Türkiye Telekomünikasyon, Medya, Teknoloji Sektörü Lideri Serhat Onan ise raporun, sektör açısından içerik üretiminin yanı sıra iş modellerinin de yeni baştan şekillendiğine işaret ettiğini belirterek; “Raporda yer alan Türkiye ile ilgili verilere baktığımızda, özellikle kullanıcılara internet aracılığıyla içerik sağlayan sanal platformlar (OTT) kategorisinin hem yerel içerik üretimi hem de küresel oyuncularla rekabet açısından stratejik bir alan olarak öne çıktığını görmekteyiz. Dijital odaklı genç nüfus avantajına sahip olan ülkemizin tüm eğlence ve medya pazarının 2029’a kadar yıldan yıla %9,35 gibi yüksek oranlarda büyüyerek 4,81 milyar dolara ulaşacağını tahmin ediyoruz” dedi.


Ücretli abonelikten elde edilen TV gelirleri 61 milyon ABD dolarına ulaşacak

Türkiye’de 2024 itibarıyla yayın TV reklamcılığı, toplam geleneksel TV gelirlerinin %82,4’ünü oluşturuyor. Bundaki en büyük payın ise %86 ile karasal yayın reklamcılığına ait olması bekleniyor. Karasal TV reklamcılığının, 2024-2029 arasında yıllık ortalama %3,8 oranında büyüyerek 216 milyon ABD dolarından 260 milyon ABD dolarına ulaşması bekleniyor. Ücretli abonelikten elde edilen TV gelirlerinin ise yıllık ortalama %2,6 artarak 61 milyon ABD dolarına ulaşması öngörülüyor.


COVID-19 pandemisi sırasında Türkiye’de OTT pazarı önemli ölçüde büyüdü ve 2024 yılı da rekor büyümenin yaşandığı bir yıl oldu. OTT gelirleri bir önceki yıla göre %80,6 artarak 283 milyon ABD doları ile yeni bir zirveye ulaştı. Büyümenin yüksek seyretmeye devam etmesi ve yıllık ortalama %9,6 artışla 2029 yılı itibarıyla gelirin 447 milyon ABD dolarına ulaşması bekleniyor. Bu dönemde, abonelik tabanlı video platformları pazarın %94,6’sını oluşturması öngörülürken, reklam destekli video platformları da pazarda kendine yer bulmaya başlayacak ve OTT pazarının yaklaşık %4,9’unu oluşturması bekleniyor.

 

Türkiye, internet reklamcılığından 1,6 milyar ABD dolar geliri elde etti

2024 yılında Türkiye’de toplam internet reklamcılığı geliri 1,6 milyar ABD doları olarak gerçekleşti. Bu rakamın 2029 yılına kadar her yıl ortalama %11,5 oranında artarak 2,8 milyar ABD dolarına ulaşması bekleniyor. %25,7 olan 2024’teki yıllık büyüme oranının ise 2029 yılına kadar kademeli olarak %9,0’a gerileyeceği öngörülüyor.


En hızlı büyümesi beklenen pazar kategorisi, yıllık ortalama %13,5 artışla “diğer görüntülü reklamlar” segmenti olacak. Bunu sırasıyla video reklamcılığı (%9,2), arama motoru reklamcılığı (%6,8) ve seri ilanlar (%6,1) izleyecek. 2024 itibarıyla en büyük kategori, toplam gelirin %60,4’ünü oluşturan “diğer görüntülü reklamlar” oldu. Ardından video reklamcılığı (%22,1), arama motoru reklamcılığı (%16,9) ve seri ilanlar (%0,6) geldi. 

Yorumlar


BRANDMAP

İş Dünyası Bilgi Paylaşım ve

Marka Yönetimi Platformu

  • LinkedIn - Siyah Çember
  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube

© 2024 BRANDMAP

Screen Shot 2021-01-25 at 19.44.13.png

PARTNER OF BRANDMAP

Ana Sayfa

Hakkımızda

Künye

Üyelik

Arşiv

Yasal Uyarı

Kullanım Koşulları

Eğitimler

Etkinlikler

TrendPaper

Makaleler

visa-mastercard_logo.png

Ödeme ve Teslimat   I  Üyelik Sözleşmesi    I  KVKK

İletişim ve Teslimat:

Hamidiye Mahallesi, Cendere Caddesi, No. 101, Porta Vadi, Daire:25, T1 Blok, Kat:3, Kâğıthane, Istanbul, 34408

info@brandmap.com.tr

bottom of page