top of page

Pazarlama ve iletişim gurusu Giuseppe Stigliano, D&R’a konuk oldu


D&R, yazar ve okur buluşmalarının bir yenisini daha pazarlama ve iletişim gurusu Dr. Giuseppe Stigliano ile gerçekleştirdi. Pazarlama iletişim dünyasında 20 yıllık deneyime sahip girişimci, yönetici ve Spring Studios Global CEO’su Stigliano, “Perakendeyi Yeniden Tanımlamak” adlı yeni kitabını ilk kez D&R Kanyon mağazasına konuk olarak okurları için imzaladı. İmza günüyle birlikte Stigliano, D&R Genel Müdürü Mustafa Altındağ ve Esas Gayrimenkul Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO’su Cem Eriç moderatörlüğü ve sektörün önemli isimlerinin katılımıyla “Perakendeyi Yeniden Tanımlamak: Post-Dijital Dünya için 10 Yol Gösterici İlke” başlıklı keyifli bir söyleşi gerçekleştirdi.


“Kitap kapağında iki yazarın adını görüyorsunuz ama ChatGPT üçüncü yazardı”

Stigliano, “Kitap kapağında yazarlar olarak sadece Philip Kotler ve Dr. Giuseppe Stigliano yazsa da üçüncü yazarımız ChatGPT oldu. Kitabı yazarken ChatGPT’den yazılarımı düzenlemesini ve bir pazarlama uzmanı gözünden vizyonuma, düşüncelerime meydan okumasını istedim. Aynı zamanda, kitabın her bölümünün sonunda okurdan üstüne düşünmesini beklediğimiz sorular bulunuyor, fakat onları ben değil hepsini ChatGPT yazdı. Kısacası, yazma sürecinde bana büyük bir destek oldu.” dedi.


“Yapmamız gereken, yapay zekanın yapamadıklarına odaklanmak”

Yapay zekanın gücünün insanların yerini alacağına dair genel endişe üzerine konuşan Stigliano, “Her şeyden önce yapay zeka işimizi elimizden alacak diyerek pes etmeden yapay zekayı nasıl kullanacağımızı bilmek önemli. ChatGPT, iş gücünde adım adım önemli bir yere gelse de yapay zekanın yakın gelecekte yapamayacağı şeylere odaklanmalıyız; bunlar da empati, duygusal bağlantı kurmak, yaratıcılık, ve tesadüfen değerli şeyler keşfetmek.” diyerek düşüncelerini ifade etti.


“İş dünyasında B2C’dense B2AI kavramını sıklıkla duymaya başlayacağız ”

Bir noktada B2B, B2C’den ayrılarak B2AI fikrinin gittikçe iş hayatına entegre olacağını belirten ve yakın geleceğe dair potansiyel bir senaryo anlatan Stigliano “Bugün B2C alanında ticaretin gittikçe artan bir şekilde yoğunlaştığı yer e-ticaret. Yakın gelecekte de şöyle bir senaryoyla karşılaşacağız; bugünkü e-ticaret modelinden farklı olarak sesli sipariş vereceğiz ve siparişimizi alan yapay zeka ona marka yerine sadece ihtiyacımız olan ürünü söylediğimiz takdirde kendisi marka seçerek ürünü alacak, yani marka kararını yapay zeka verecek. Dolayısıyla gittikçe yakın bir zamanda, iş dünyasında B2AI kavramını da çok daha sık duyacağız.” dedi.

Comments


bottom of page