top of page

PanPan Un, “Sağlıklı Un” kategorisi ile sektöründe ilke imza attı


“Her lezzetin unu ayrı” sloganıyla yola çıkan PanPan Un, Türkiye’de ilk defa beyaz unun lezzetiyle buğdayın sağlıklı ve besleyici içeriğini bir araya getirerek “Sağlıklı Un” kategorisiyle tüketicilerin bu alandaki gereksinimlerini karşılıyor. PanPan Un, Sağlıklı un kategorisinin ürünlerini tanıtmak üzere, 3 Haziran Pazartesi günü Mutfak Sanatları Akademisinde basın toplantısı düzenledi.


5 milyon TL AR-GE yatırımı ile geliştirilen un çeşitleri, yerli ata tohumundan üretilen en nitelikli ve özlü buğdaylar kullanılarak hazırlıyor. “Sağlıklı Un” kategorisinde “Beyaz Tam Buğday Unu”, “Bol Lifli Çok Amaçlı Un” ve “Yüksek Proteinli Çok Amaçlı Un” olmak üzere üç farklı un çeşidi yer alıyor. Yakın zamanda ürün ailesine glutensiz unu da eklemeye hazırlanan PanPan Un, tüketicilerin ihtiyacına ve kullanım amacına uygun olarak üretilen özel un çeşitleri ile lezzette fark yaratmaya devam ediyor. Ürün geliştirirken çevre ve sosyal sorumluluk bilincini ön planda tutan Panpan Un, “Yüksek Proteinli Un” ile bitkisel protein tüketimini de destekliyor. Hayvansal kaynaklara göre daha az çevresel etki yaratan bitkisel protein kaynaklarının kullanılmasına dikkat çeken marka; emisyonu azaltarak, sürdürülebilir beslenmeye ve çevre kirliğinin azaltılmasına katkı sunuyor.


Sektörünün ilki “Sağlıklı Un” kategorisi

Yeni ürün grubuyla tüketicileri sağlıklı beyaz un ile buluşturarak, bir ilke imza attıklarını belirten Doruk Un Genel Müdür Yardımcısı Ozan Türk sözlerine devam etti: “Tüketiciler beyaz un lezzetini seviyor fakat aynı zamanda da sağlıklı beslenmek istiyor. Özellikle son yıllarda sağlıklı beslenme bilinci her geçen gün artarken, tüketim alışkanlıkları da bu doğrultuda değişiyor. Fakat buna rağmen birçok tüketici beyaz unun lezzetinden vazgeçemiyor ve ülkemizde un tüketiminin sadece %5’i tam buğday unu...  PanPan olarak “beyaz unun sağlıklısı olur mu?” sorusundan yola çıkarak yaptığımız çalışmalar sonucunda ürün grubuna eklediğimiz “Sağlıklı Un” kategorimizle beyaz unun lezzetini buğdayın sağlıklı içeriğiyle bir araya getirdik; yerli ata tohumlarından üretilen sağlıklı, bol lifli ve son derece besleyici un çeşitleri yer alıyor. Tüketicilerimize hem lezzetli hem de sağlıklı un alternatifleri sunarak, beslenme düzenlerine keyif katacağız. İnovatif ürünlerimiz ve “tarladan sofraya” değer zinciri yaklaşımımızla sektördeki konumumuzu güçlendirmeye devam edeceğiz.”


Hedef: Panpan Un’un paketli un pazarında en büyük üç markadan biri olması

Türkiye’nin buğday ve buğday bazlı ürünler alanında en büyük üç markasından biri olan Doruk Un, 41 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. PanPan Un ile tüketici pazarına giren marka, gücünü arttırmayı ve sektörün lider markalarından biri olmayı hedefliyor. Doruk Un Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Gürsel Erbap, PanPan markası ile 2024’te iç pazarda %56 tonaj artışı hedeflediklerini belirtti ve sözlerini sürdürdü: “2024’ün ilk çeyreğinde penetrasyonumuzu ciddi bir oranda güçlendirerek, ulusal zincirler ve online kanallar ile anlaşmalarımızı tamamladık. Ürün grubumuza eklediğimiz Sağlıklı Un kategorimizde yer alan ürünlerimizin yoğun talep göreceğini inanıyoruz. Böylelikle sektördeki pazar payımızı daha da artıracağımızı düşünüyoruz. PanPan paketli un kategorisi için yapacağımız pazarlama yatırımları ile 5 yıl içinde yıllık 50.000 tondan fazla tonaja ulaşarak Türkiye’nin en büyük 3 paketli un markasından biri haline gelmeyi hedefliyoruz. Bu ürün grubumuzla bir anlamda sosyal sorumluluk yaklaşımımızı da ortaya koyuyoruz.”

Comments


bottom of page