MMA Türkiye liderliğinde, pazarlama ve teknoloji dünyası bir araya geldi
- Brandmap Haber

- 9 saat önce
- 4 dakikada okunur

Marketing+Media Alliance Türkiye (MMA Türkiye) liderliğinde, pazarlama ve teknoloji dünyasının yılın en büyük zirvesi olan MMA NEXT! Conference 2025, "The Age of Alliance – Kolektif Güç Çağı" temasıyla 15 Aralık’ta Swissôtel The Bosphorus’ta gerçekleşti.
Sektör liderlerinin, yaratıcı zihinlerin ve teknoloji öncülerinin bir araya geldiği zirveye ilgi rekor seviyeye ulaşarak, gün boyunca 1500’ün üzerinde pazarlama profesyoneli katılım gösterdi. 20’den fazla oturumda, pazarlamanın artık bir tesadüf değil, “tasarlanmış bir etki” olduğu vurgulandı ve teknolojiyi, veriyi, yaratıcı zekâyı ve medya güvenini merkeze alan “kolektif güç” masaya yatırıldı.
Kolektif Güç Çağı Açıldı: Liderlerden Vizyoner Mesajlar
Konferans, AU Inova Lab Direktörü Doç. Dr. Dicle Yurdakul'un açılış oturumu ve MMA Türkiye ile MMA Global liderlerinin güçlü mesajlarıyla başladı.

MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Didem Namver, "Temelimiz Kolektif Güç çağıdır," dedi. Namver, bu ifadenin hem yeni vizyonlarını sahneye taşıdığını hem de pazarlama ekosisteminin nereye evrileceğini anlattığını belirtti. "Günümüzün karmaşık sorunlarını ancak ortak akılla çözebileceğimize inanıyoruz. Sorumlu yapay zeka kullanımı, veri etiği ve ölçülebilirlik, kolektif gücün temelini oluşturacak ilkelerdir," diye ekledi.
Namver, "NEXT! in Building the Power of We" başlıklı konuşmasında, sektördeki sinerjinin önemini vurgulayarak, "Pazarlamanın geleceği, artık teknoloji, veri, yaratıcılık ve medya güveni arasındaki dörtlü güç birliğinde yatıyor. Bu yeni dönemde başarı; birlikte hareket etme, yani 'Kolektif Güç' ile ölçülecek," ifadelerini kullandı.
MMA MEA CEO’su Melis Ertem ise “NEXT! in Alliance For Today and the Future” oturumunda, bu dönüşümün bilimsel temellerine dikkat çekerek şunları kaydetti: “Çağ, birleşim çağıdır. Ana hedefimiz pazarlamayı ileriye doğru götürmek ve bunu yaparken alışılmadık soruları sormak. Pazarlamacıların daha fazla değer yaratması da bir diğer ana hedefimiz. Pazarlamanın geleceğine odaklanıyor, çıktı üretmeye çalışıyoruz; bunların uygulanabilir olması çok önemli.” dedi.
Ertem, pazarlama dönüşümünün tesadüflere bırakılamayacağının altını çizerek, “Gelecek, bilimsel kanıtlarla ve güç birlikleriyle desteklenen, tamamen ‘tasarlanmış bir etki’ ile yaratılacaktır. Biz, MMA olarak bu bilimsel ve stratejik pusulayı sektöre sunmaktan gurur duyuyoruz,” dedi.
MMA APAC CEO’su ve SMARTIES GLOBAL Yönetim Kurulu Başkanı Rohit Dadwal yaptığı konuşmada, "Günümüzde pazarlamanın ölçeklenmesi, Yapay Zeka (AI) ve otomasyon ile mümkün hale geliyor. Mobil kullanıcı sayısının 5.81 milyarı aştığı ve dijital reklam harcamalarının 786 milyar dolara ulaştığı bu büyük dijital ortamda, bu teknolojiler hem kişiselleştirilmiş etkileşimleri ölçekliyor hem de tüketici davranışındaki değişime hızla uyum sağlıyor. Kısa video ve sosyal medya, artık yalnızca farkındalık yaratmak yerine en önemli keşif ve anlık satın alma kanallarına dönüşüyor. Bu değişim, e-ticaretin sosyal deneyimlerle bütünleşmesine yol açarak sosyal ticaret kavramını güçlendiriyor; in-app shop'lar, shoppable video'lar ve tek tıkla ödeme gibi uygulamalar standart hale geliyor.” diye belirtti.
AI, Veri ve Kurumsal Dönüşümün Nabzı Tutuldu
Zirvenin odağındaki Yapay Zekâ (AI) ve veri uygulamaları, pazarlamanın geleceğini şekillendiren temel konular oldu. En çarpıcı oturumlardan biri MMA MEA’nın; KANTAR ile birlikte; Türkiye, Ortadoğu ve Afrika’da yaptığı araştırmanın sonuçlarının açıklandığı seans oldu. KANTAR’dan Hande Beceren; AI’ın pazarlamadaki güncel kullanımına dair MMA araştırmasının sonuçlarını aktardı. Araştırmanın sonuçları da seans kadar çarpıcı: “AI benimsenmesi bölge genelinde ilerlemiş ve artık ölçeklenmeye odaklanılıyor; ancak olgunluk, süreç tanımları ve yerel eğitim/işe alım stratejilerinde tutarsızlıklar var. Net süreçler, ölçüm yaklaşımları ve hedefe yönelik yetenek geliştirme, bir sonraki adımda kritik görünüyor.” Araştırma sonuçları kısa bir süre sonra MMA Türkiye, MMA MENA ve MMA South Africa dijital mecralarında yayınlanacağının müjdesi verildi.
Meta'dan Serkan Tavşanoğlu, “NEXT! in AI for All” oturumunda iş, yaratıcılık ve bağlantı odaklı AI çözümlerini incelerken, Kurumsal dönüşümün anahtarı olarak AI'ın ele alındığı “NEXT! in I.T. Redefined: How AI Transforms Enterprises” paneli, iSoftStone, Borusan Boru, Ekol Lojistik ve Reckitt gibi kurumsal devlerin liderlerini bir araya getirerek, sahadaki pratikleri paylaştı.
Sektörel İşbirlikleri: FinTech ve Retail Media Deneyimleri
Zirve, sektörlerin kesişimindeki dönüşüme odaklandı. FinTech ile pazarlamanın buluştuğu “NEXT! in Customer Centric AI” oturumu, Teknoloji ve Sürdürülebilirlik İletişimcisi Dr. Sertaç Doğanay’ın moderatörlüğünde Yapı Kredi’den Arda Öztaşkın, Akbank’tan Selim Yüksel ve Garanti BBVA’dan Sinan Bayraktar, yapay zekânın müşteri deneyimini kişiselleştirmedeki rolünü tartıştılar ve yapay zekâya etik yaklaşımın önemini vurguladılar. Nadia Koski; yapay zekâ, yaratıcılık ve satın alma yolculuğu ilişkisini ele alan keynote’u ile herkesi enerjisine hayran bırakırken, markalı eğlence, perakende medyası ve retail super app modellerini odağına alan oturumlar, Amazon Türkiye, Migros ONE, Hepsiburada, Digital Turbine gibi markaların sahne aldığı vaka ve iş birliği sunumlarıyla devam etti.
Yaratıcı Cesaret, Deneyim ve Kültürel Etki
Konferans, hız, kültür ve yaratıcı cesareti temsil eden uluslararası ve yerel liderleri ağırladı.
Almanya'da "Yılın CMO’su" seçilen Giuseppe Fiordispina (CUPRA & SEAT), marka hızlılığının ve kültürel içgörünün yaratıcı çıktılara dönüşümünü anlattı. Lars Bendix Düysen ve Frank Rauchfuß (DXI) ikilisi, hikâye anlatıcılığının performans pazarlamasına dönüşümünü tartıştı. William Dorling (Digital Turbine) ve Mustafa Fikret Uğur (Magfi) mobil performans ve yaratıcı ölçeklendirme yaklaşımlarını paylaşırken, Burak Can (Karnaval), Mustafa Ersoy (Akbank) ve Arda Kılıç (Unilever) ses zekasının veriyle, pazarlamanın yeni gücüne dönüşmesini konuştular. Reklamania’dan Yalkın Yel; Deeper’den Viktor Kuzu ve Viralix’ten Kerem Arslan değişen ajans anlayışını ve ajansların yeni işlevlerini anlattılar. Konferansta ayrıca Türk Telekom Ventures, Tooplay, Deeper, Viralix ve Portuma da yer aldı. Bu yılki konferansın en büyük sürprizi, Türkiye’de ilk kez bir konferansta yer alan Guinness World Records oldu.
Sorumluluk ve Küresel Stratejiyle Kapanış
Etkinlik, teknoloji kadar "anlam" arayışına da odaklandı. Dr. Sertaç Doğanay’ın sürdürülebilirlik iletişimi ve Doç. Dr. Dicle Yurdakul’un içgörülerle harmanlanan yaklaşımı, markaların yalnızca görünür değil, anlamlı olmasının yollarını tartışmaya açtı. Rohit Dadwal, Melis Ertem ve Didem Namver, dünya çapındaki MMA araştırmalarından doğan modelleri paylaşarak strateji, bilim ve uygulamanın sektördeki pusulasını güncelledi. MMA Academy MEA Direktörleri Nazlı Hepyaz İşeri ve Güliz Şenok Marketing + Media Alliance’ın yarattığı ve kattığı pazarlama değerlerini dinleyicilere atarırken; MMA Türkiye Çalışma ve Yürütme Kurulları Başkanları; Emel Akman (OMG Türkiye), Alper Cengiz (SEM), Özlem Sezgin;(Baysal Sezgin Law Firm), Emir Sanlı (Tooplay & Goodroll); Rıza Doruk Ercan (Neohub) ve Serdar Çelik (Datamoire); 2025’te kurulların öne çıkan faaliyetlerini ve 2026 oyun planını paylaştı.
MMA NEXT! Conference 2025'de, pazarlama sektörünün geleceğine yön verecek, kanıta dayalı modeller ve kolektif iş birliğine dayalı yeni bir yolculuğun başlangıcı olduğu vurgulandı. Zirve, “Kolektif Güç Çağı”nın resmi olarak başladığı yer oldu.










Yorumlar