top of page

Mavi, “Next” dönemi stratejisini duyurdu



Mavi, 20 Mart Çarşamba günü Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirdiği basın toplantısında şirketin son gelişmelerini, gelecek dönemini, marka hikayesini ve sürdürülebilirlik yolculuğunu anlattı. CEO Cüneyt Yavuz öncelikle, 2023 yılında konsolide gelirlerinin enflasyon muhasebesine göre %25, TMS 29 düzeltmeleri öncesi verilerine göre %91 oranında artışla 26 milyar 293 milyon TL’ye yükseldiğini açıkladı.

 

Cüneyt Yavuz, Next stratejisinin temelini, “Mükemmellik tutkumuz, büyüme odaklılığımız, sürdürülebilir kültür ve ekosistemimiz” şeklinde özetledi. Perakende başta olmak üzere online, yeni lojistik sistemleri ve teknolojiye yatırım yapacaklarını, Kuzey Amerika ve Almanya öncelikli olmak üzere globalde yeni hedeflerini hayata geçireceklerini açıkladı.


2030 yılında tüm denim koleksiyonunun Sürdürülebilir All Blue ürünlerinden oluşması hedefleniyor

Mavi, 2023 yılında bir önceki yıla göre %12 artışla toplam 14 milyon jean sattı. Sürdürülebilir All Blue koleksiyonunun ise toplam denim satışları içindeki payı %51’e çıktı. Ayrıca Mavi, İklim Değişikliği ve Su Güvenliği raporlarıyla, dünyanın en büyük çevre raporlama platformu CDP’nin (Carbon Disclosure Project) Global A listesine çift A notuyla girebilen ilk ve tek Türk hazır giyim şirketi oldu. Yavuz’un aktardığı bilgiye göre Mavi, 2030 yılında tüm denim koleksiyonunu doğa dostu All Blue ürünlerinden oluşturmayı hedefliyor.

 

“Dünya jean üretiminin merkezi Türkiye”

Gelirlerinin %68’ini perakendeden elde eden Mavi’nin yatırım planları içinde bu alanda büyüme var. Cüneyt Yavuz, geçtiğimiz yıl perakendede toplam 175 bin metrekareye ulaştıklarını; Türkiye’de hazır giyim perakendesinin büyümeye devam edeceğini düşündüklerini; 15 yeni mağaza açacaklarını ve mevcut mağazalarının 10 tanesini büyüteceklerini söyledi. Toplam ürün kategorilerinde %86 yerel tedarik oranına sahip olan Mavi’nin jean’leri ise %100 Türk üreticilerden. Türkiye’nin denimde dünyanın merkezi olduğunu ifade eden Yavuz, “Mavi her zaman iş ortaklarıyla büyüyen bir şirket oldu. Türkiye’nin üretim gücü ve kalitesine güvenimiz sonsuz. Tedarikçimizle birlikte, sadece Mavi’nin geleceğine değil, aslında Türkiye’ye yatırım yapıyoruz” dedi.

 

“Jean” denince akıllara Mavi geliyor

“Kültürüyle liderliğinin altını çizen marka konumlandırmamız en büyük rehberimiz” ifadesini kullanan Cüneyt Yavuz, geçtiğimiz yıl Future Bright’ın güven araştırmasında Türkiye’nin en güvenilir markası seçilmekten gurur duyduklarını ve marka bilinirliğinde, jean denince her 10 kişiden 7’sinin aklına ilk Mavi geldiğini belirtti.

 

Rakamlarla Mavi’de 2023

 

  • Ciro: 26,3 milyar TL 2023

  • Mavi’de çalışan kişi sayısı: 6.201 

  • Toplam ürün satışı: 53 milyon adet 

  • Jean satışı: 14 milyon adet 

  • %70 jean denince akla gelen ilk marka payı

  • %21 jean pazar payı – TR

  • %51 Jean satışlarında sürdürülebilir All Blue koleksiyonu

  • Aktif müşteri sayısı: 7 milyon 

  • Mavi App kullanıcısı: 5,7 milyon

  • Yılda kazanılan yeni müşteri sayısı: 1,3 milyon

  • 37 ülkede, 4.000 nokta, 471 mağaza

Comments


bottom of page