Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren Mastercard, Perakende Rönesansı Raporunu yayınladı. Rapor 2024 yılının ikinci çeyreğine odaklanıyor ve perakende sektöründe devrim yaratan teknolojik trendleri ve bu yeniliklerin iş modelleri üzerindeki etkilerini anlatıyor. Rapora göre, önümüzdeki dönemde perakende sektörü de dönüşecek. Sosyal medyanın e-ticarete etkisinin devam etmesi ve sosyal medya üzerinden elde edilen gelirlerinin 2024 yılı sonunda 700 milyar dolara yaklaşması bekleniyor.
Yeni çağın perakende trendlerinde neler var?
Mastercard raporuna göre günümüzde tüketiciler, alışveriş deneyimlerinde sorunsuz entegrasyon talep ediyor. Dijital ve fiziksel mağazaların birleştiği bir dünyada, çok kanallı stratejiler perakendecilere büyük avantajlar sağlıyor. Artık müşteriler, ister çevrimiçi ister mağazada olsun, aynı üstün hizmeti bekliyor. Bu trend, alışveriş deneyimini yeniden tanımlayarak müşterilere kişiselleştirilmiş ve esnek seçenekler sunuyor. Önümüzdeki beş yıl içerisinde bireyselleştirilmiş ve yenilikçi tüketici deneyimi, etkileşime dayalı alışveriş, di̇nami̇k sadakat programları sektörün standartları hali̇ne geldikçe perakende sektörünün de dönüşmesi bekleniyor.
26 ülkede 20 bin tüketici ile yapılan IBM anketine göre tüketicilerin yalnızca yüzde 9'u mağaza içi alışveriş deneyimlerinden memnun olduklarını söylüyor. Ankete katılanların yarısından fazlası, alışveriş yaparken botlar, sanal asistanlar ya da AR/VR ve AI uygulamalarını kullanmak istediklerini belirtiyor. Buna rağmen AI asistanlarını kullanan katılımcıların üçte ikisi ise deneyimden memnun kalmadıklarını ve neredeyse yüzde 20'si tekrar denemeyeceklerini söylüyor. Öte yandan, küresel AR/VR e-ticaret pazarının 2027 yılına kadar 120 milyar dolara ulaşması; küresel sosyal medya üzerinden yapılan ticaret gelirlerinin 2024 yılında 700 milyar dolara yaklaşması bekleniyor.
Raporun ilgi çekici bazı başlıkları:
- Çevrim içi alışveriş yapanların yüzde 80'i, yapay zeka tabanlı kişiselleştirmenin çevrim içi deneyimlerini geliştirdiğine inanıyor.
- Hızlı büyüyen şirketler, daha yavaş büyüyen şirketlere göre kişiselleştirmeden yüzde 40 daha fazla gelir elde ediyor.
- Ankete katılanların yarısından fazlası, alışverişlerinde botları, sanal asistanları ya da AR/VR ve AI uygulamalarını kullanmak istediklerini söylüyor.
- Yapay zeka asistanlarını kullanan katılımcıların üçte ikisi bu deneyimden memnun kalmamış ve yaklaşık yüzde 20'si tekrar denemeyi düşünmediklerini belirtiyor.
- Küresel AR/VR e-ticaret pazarının 2027 yılına kadar 120 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor.
- Küresel sosyal ticaret gelirlerinin 2024 yılında 700 milyar dolara yaklaşması bekleniyor.
Raporun tamamı için:
Comments