top of page
Brandmap Haber

Lüks tüketim pazarı ikilemde



Bain & Company ve İtalyan lüks tüketim üreticilerinin sektörel birliği Altagamma en güncel “Küresel Lüks Tüketim Araştırması”nın sonuçlarını açıkladı. Son bulgularına göre; rekor bir yılın ardından durgunlaşan lüks tüketim pazarı, üst düzey müşterilere hitap etmekle yeni kitlelere ulaşmak arasında ikilemde.

 

Lüks seyahatler canlandı

Araştırma sonuçlarına göre, küresel lüks tüketim pazarının hacmi 2023 yılının jeopolitik ve ekonomik çalkantılarına rağmen, kayda değer bir istikrar sergileyerek 1,5 trilyon Euro’yu aştı. Bu büyümenin ardında, lüks seyahatlerin yeniden canlanması ve dördüncü çeyrekte ABD’de yaşanan güçlü tatil sezonu yatıyor. 2024’ün ilk çeyreğinde makroekonomik baskılar nedeniyle bölgelerin çoğunda bir yavaşlama görülürken Japonya, turizm patlaması sayesinde gelişmeye devam etti.


Bain ve Altagamma’nın araştırması, somut ürünler yerine deneyimsel tekliflerin tercih edilmesi eğiliminin devam ettiğini vurguluyor. Turizm sektöründeki toparlanmanın ve sürükleyici deneyimlere yönelik artan talebin etkisiyle konaklama, gurme yemek ve fine-dining sektörlerindeki istikrarlı büyüme özellikle dikkat çekici. Ayrıca, geleneksel gemi seyahati konseptlerini aşan daha küçük, samimi lüks gemi seyahatlerine duyulan ilginin arttığına işaret ediliyor. Pazarda özel jetler ve yatlarda da istikrarlı bir büyüme görüldü. Bununla birlikte, sanat eseri sayılarındaki azalma ve ekonomik belirsizlikler nedeniyle güzel sanatlar müzayede pazarında bir yavaşlama gözlendi.

 

Kişisel lüks tüketim pazarı 2024’ün ilk çeyreğinde hafif bir düşüş yaşadı

Alt segmentlerde istikrarlı büyümeyi sürdürmenin anahtarı, lüks markaların tüketicilerin gözünde sağlam bir fiyat-değer denklemini korurken artan fiyatları ele alma becerisinde yatıyor. Kişisel lüks tüketim markaları makroekonomik baskılar, azalan tüketici talebi ve bölünmüş stratejiler nedeniyle bir kriz durumu yaşıyor.

 

X Kuşağı ve Baby Boomerlar birikmiş servetlerinin tadını çıkarırken, Z kuşağı artan baskılarla boğuşuyor

Artan işsizlik seviyeleri ve zayıflayan gelecek beklentileriyle karşı karşıya kalan genç nesiller lüks ürünlere yönelik harcamalarını erteliyor. Bu sırada, X Kuşağı ve Baby Boomerlar birikmiş servetlerinin tadını çıkarmaya devam ediyor ve lüks markaların dikkatini çekerek harcamalarını artırıyorlar. Bu durum, en üst tüketici katmanında süregelen büyümeyi tamamlıyor. Birçok marka, iki yönlü bir yaklaşım benimsiyor: bir yandan büyük ölçekli birebir etkinliklere ağırlık vererek üst düzey müşterilere odaklanırken, diğer yandan spor da dahil olmak üzere yeni bölgelerde etkileşime girerek erişim alanlarını genişletmek için yatırım yapıyor.


Spor uzun zamandır lüks ürünler için bir markalaşma fırsatı olarak görülüyordu, ancak markalar, padel, yarış ve futbol gibi eskiden öncelik vermedikleri sporlara odaklanarak erişim alanlarını genişletiyor. Lüks markalar Paris’teki 2024 Olimpiyatları’nda belirgin bir şekilde yer alacak. Bu markalaşma fırsatları markalara sadece yeni kitlelere ulaşmak için bir platform sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda mevcut müşterilerle yeni yollardan etkileşim kurmalarını sağlıyor.

 

Mücevherat en iyi performans gösteren ürün oldu

Tüketicilerin yatırım odaklı satın alma kararları verdiği mevcut manzarada mücevherat, büyüme bakımından saatleri geçerek en iyi performans gösteren ürün olarak öne çıkıyor ve hem en üst hem de giriş lüks segmentlerinde gücünü gösteriyor. Bu arada, istekli tüketiciler harcamalarını küçük zevkler olarak görülen makyaj malzemeleri, kokular ve gözlüklere yönlendiriyor. Eş zamanlı olarak, üst düzey müşterilerin dikkatini çekmeyi amaçlayan bir yükselme stratejisi benimseyen giyim markaları, aksesuar markalarından daha fazla büyüyor, ayakkabı satışları ise istekli müşteriler nezdinde bir yavaşlama yaşıyor.


Son olarak rapor; belirsiz zamanlarda yol almaya devam eden markaların, büyümeyi sağlayan unsurlara yatırım yapmaları, temel iş unsurlarını korumaları, karar alma süreçlerinde çevikliklerini korumaları ve verimlilikleri ile pazar talebini karşılama güçlerini garanti altına almak için stok yönetimini optimize etmeleri gerekeceğini, belirtiyor.

 


Comments


bottom of page