top of page

Kim daha mutlu? Çalışanlar mı, İşveren mi?



AVİTA Çalışan Destek Programı, ZENNA Danışmanlık iş birliğinde hazırladığı “Çalışma Hayatı Analizi ve İyi Oluş Gereksinimleri Araştırması”nın sonuçlarını yayınladı. Türkiye temsili 1.210 beyaz ve mavi yakalı çalışanın katılımıyla gerçekleşen araştırmanın sonuçları ilgi çekici…


Çalışanların günde ortalama 8,4 saat boyunca iş başında olduğu göz önüne alındı.

En üst sosyal statüdeki, üniversite mezunu ve küçük ölçekli iş yerlerinde çalışanlar daha az çalışırken;

finans sektöründe, Z kuşağı ve orta sosyal statüde yer alan çalışanlar daha fazla çalışıyor. (çalışan verimliliğinin demografik faktörlerine ve sektörlere bağlı olarak değişebiliyor)

 

Verimlilik

Sabah saatlerinin daha verimli geçtiğini düşünenler: %64

Öğleden sonranın daha az verimli olduğunu düşünenler: %38,8

10.00-12.00 aralığı çalışma saatleri içinde en yüksek verimlilik oranına sahip.

 

Sağlık

%60’ın üzerinde bir ortalamayla katılımcıların kişisel öncelikleri arasında sağlık konularının öne çıktığı görüldü.

Tıbbi bilgiler: %63,2

Bel-boyun-sırt ağrıları: %63,2

Psikoloji: %61,9

Sağlıklı beslenme ve diyet: %61,2

 

Psikoloji

Çalışanların %54,1’i bir psikolog deneyimine sahip.

%46’sı, bugüne kadar hiç psikoloğa gitmedi; %46’nın içindeki %33,5 destek almak istediğini ancak maddi olanaksızlık ya da iş yerinden izin alma konusunda sorun yaşadığını belirtti.

 

Bilgi

Çalışanların bilgiye ulaşma süresi: günde ortalama 67 dakika

Doğru kaynağa ulaşma süresi: ortalama 4 gün

Son bir yılda en çok ihtiyaç duyulan bilgiler: Tıbbi Bilgi, Psikoloji ve Finansal Bilgi

 

İş dışı

Çalışanların mesai saatleri içerisinde zaman harcadıkları iş dışı aktiviteler:

-sıcak içecekler hazırlama

-sosyal medya kullanımı

-mesajlaşmalar

-iş dışı sohbet/telefon görüşmeleri

-haber sitelerini okuma

 

Çalışanların iş dışı aktivitelere ayırdığı ortalama süre: 3 saatlik (177 dakika)

-sosyal medya (26 dakika)

-iş dışı sohbet (21 dakika)

-mesajlaşmalar (19 dakika)

 

Çalışan destek programları

Sonuçlara göre şirketlerin %76,5’i en az 1 konu da olsa destek hizmeti sağlarken, çalışanlar ise %64,9’luk oranla sağlanan bu desteklerden yararlanıyor. Bu programı çalışanlarına sağlayan şirket algısı üzerinde belirginleşen üç temel fayda göze çarpıyor. Çalışan destek programları;

-bireylerdeki motivasyon seviyelerini yükseltiyor,

-bireylere geleceğe daha umutlu bir bakış açısı kazandırıyor,

-şirkete olan aidiyet duygusunu artırıyor.

Comments


bottom of page