top of page

IAB Connect: Dijital Pazarlamada Yapay Zeka etkinliği gerçekleşti


ree

İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından düzenlenen IAB Connect: Dijital Pazarlamada Yapay Zeka etkinliği, 24 Eylül 2025'te İstanbul Bilgi Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Dijital pazarlama iletişimi profesyonellerinin yoğun katılımıyla gerçekleşen etkinlikte, sektörün önde gelen isimleri, yapay zekanın sektör üzerindeki dönüştürücü gücünü pek çok yönüyle mercek altına aldı.

 

Etkinliğin açılış konuşmalarını IAB Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Devrim ve İstanbul Bilgi Üniversitesi'nden Dr. Çağla Gül Şenkardeş yaptı. IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim, "IAB’nin en önemli amaçlarından bir tanesi, yeni gelişim alanlarıyla ilgili sektörü besleyecek bilgi ve ortamı sağlamak. Connect etkinlikleri bu amacı gerçekleştirmemiz için önemli bir fırsat sağlıyor. Yapay zekayı pazarlama ve reklam alanında ne kadar kullanıyoruz diye baktığımızda, McKinsey’in yaptığı bir araştırmaya göre, yapay zekayı en çok kullanan departmanın yüzde 42 oranıyla pazarlama ve satış olduğunu görüyoruz. Yapay zeka artık sadece bir teknoloji değil; sektörümüzün her alanını hızla dönüştüren ve hayatlarımızı etkileyen önemli bir güç. Bugünkü etkinliğimizin sizlere ilham vermesini ve buradan yapay zekanın hayatımıza etkileri konusunda biraz daha donanımlı çıkmanıza katkı sağlamasını ümit ediyorum." diyerek yapay zekanın dönüştürücü etkisine dikkat çekti.


Dr. Çağla Gül Şenkardeş ise etkinliğin amacının yapay zeka teknolojilerini tüm boyutlarıyla ele almak ve katılımcılara bu dönüşümün bir parçası olma yolunda ilham vermek olduğu vurgulayarak, sözlerini “Biz üniversite olarak farklı bölümlerimizde yapay zeka alanında ciddi çalışmalar yaparken bir yandan da bu konuda bilgi paylaşımına çok önem veriyoruz. Bu misyonumuz doğrultusunda IAB ile bu etkinliği düzenleme fırsatı bulduğumuz için çok memnunuz.” sözleriyle tamamladı.

 

Yapay Zeka Çalışma Grubu Başkanı Sarper Danış, “Yapay zeka bilinmezleri olan bir konu. O nedenle daha iyi anlamaya ve çözümler üretmeye ihtiyacımız olan bir dönemdeyiz. İşin büyüklüğüne baktığımızda, Türkiye Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları raporuna göre 2024 yılında gerçekleşen dijital medya harcamalarının 213 Milyar TL olduğunu görüyoruz ve bu toplam medya yatırımlarının %74’ü demek. Dolayısıyla burada yapay zekanın direkt olarak etkileyeceği %74’lük bir alandan bahsediyoruz. Önümüzdeki dönemde ekosistemdeki tüm paydaşlar yapay zekanın yeniliklerinden çok etkilenecek gibi görünüyor.” diyerek, yapay zekanın en çok hangi alanlarda kullanıldığına ilişkin bir sunum gerçekleştirdi.

Yorumlar


BRANDMAP

İş Dünyası Bilgi Paylaşım ve
Marka Yönetimi Platformu

  • LinkedIn - Siyah Çember
  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube

© 2025 BRANDMAP

Screen Shot 2021-01-25 at 19.44.13.png

PARTNER OF BRANDMAP

Ana Sayfa

Hakkımızda

Künye

Üyelik

Arşiv

Yasal Uyarı

Kullanım Koşulları

Eğitimler

Etkinlikler

TrendPaper

Makaleler

visa-mastercard_logo.png

Ödeme ve Teslimat   I  Üyelik Sözleşmesi    I  KVKK

İletişim ve Teslimat:

Hamidiye Mahallesi, Cendere Caddesi, No. 101, Porta Vadi, Daire:25, T1 Blok, Kat:3, Kâğıthane, Istanbul, 34408

info@brandmap.com.tr

bottom of page