Amazon’un büyük indirim kampanyası Prime Day, bu yıl dünyada 10’uncu, Türkiye’de ise 5’inci kez düzenleniyor. Amazon Türkiye, Prime üyelerine özel indirimlerin ve fırsatların sunulduğu Prime Day’in ve geçtiğimiz yıl başlattığı Prime Day İndirim Avcıları kampanyasının detaylarını aktarmak üzere, 16 Temmuz Salı günü The Peninsula İstanbul’da basın toplantısı düzenledi. Bugün başlayan Amazon Prime Day, 22 Temmuz’a kadar sürecek.
İndirim Avcıları ile 1,7 milyon indirim talebi toplandı
Amazon Türkiye’nin geçtiğimiz yıl başlattığı ve indirimin kurallarını tersine çeviren ödüllü kampanyası Prime Day İndirim Avcıları ile bu yıl da Prime Day’de Amazon.com.tr üzerinde indirime girecek ürün ve markalar müşterilerin talepleri önceliklendirilerek belirlendi. Geçtiğimiz yıla göre daha da genişleyen Prime İndirim Avcıları kadrosunda içerik üreticileri Berk Keklik, Danla Bilic, Elvin Levinler, Nisan Hakan, Tuğba Yılmaz Karakaş ve Berfu Yenenler yer aldı. Ayrıca, Ekşisözlük ve Cimri gibi kullanıcıların yoğun takip ettiği platformlar da bu kadronun içinde. Bilim insanı Prof. İlber Ortaylı ise kitap kategorisindeki seçkiler konusunda yol gösterdi. Yoğun bir iletişim kampanyasıyla takipçi ve kullanıcılarından indirime girmesini istedikleri ürün ve markaları toplayan Prime İndirim Avcıları’nın verileri amazon.com.tr müşterilerinin alışveriş listelerine eklediği ürünlerle de birleştirilerek bu yıl en çok talep edilen indirimler belirlendi. Sunulan rakamlara göre toplanan indirim talepleri geçtiğimiz yıla oranla yüzde 50 artarak 1,7 milyona ulaştı.
Amazon Prime, 200 milyondan fazla üyesine alışveriş avantajları sunuyor
Amazon’un üyelik programı Prime’ın bugün dünyadaki 200 milyondan fazla üyesine alışverişin ve eğlencenin en iyisini sunduğunu söyleyen Amazon Türkiye Perakende Genel Müdürü Burak Erdem konuyla ilgili şunları söyledi: “Prime üyelik programımızı tasarrufun, kolay alışverişin ve eğlencenin tek bir üyelikte birleşimi olarak tanımlayabiliriz. Prime’ı vazgeçilmez yapan üç unsur hiç şüphesiz ki hız, tasarruf ve eğlence. Prime üyelerimize 650 bine yakın ürünü ücretsiz ve hızlı teslimatla sunuyoruz. İstanbul, Kocaeli Bursa ve Ankara’da ise öğlen saat 11.30’a kadar verdiğiniz siparişler aynı gün kapınıza teslim ediliyor. Prime üyeleri sunduğumuz Çok Al Az Öde, Günün Fırsatları ve Prime Day gibi üyelere özel indirim kampanyaları sayesinde kolay ve hesaplı alışveriş ile tasarruf ediyor. Bu yıl Prime Day dönemi boyunca 300 bini aşkın üründe müşterilerimize kaçırılmayacak indirimler sunuyoruz. Üstelik müşterilerimizi, satın aldıktan ürünlerde sonradan fiyatların düşmesine karşı da güvence altına alıyoruz, seçili ürünlerde Prime Day boyunca fiyat düşerse aradaki farkı hediye kartı olarak müşterilerimizin Amazon hesaplarına tanımlıyoruz. Ayrıca Prime üyeliğiyle birlikte ücretsiz gelen Prime Video ile geniş bir içerik seçkisi sunarak ne izleyeceğim derdine de son veriyoruz. Elbette Prime Gaming ile her ay yenilenen ücretsiz oyunlarla oyunseverleri de mutlu ediyoruz.”
Türkiye’nin indirim algısı ölçümlendi: “Katılımcıların yüzde 64’ü, online perakendenin sunduğu indirimlere güveniyor”
Amazon Türkiye, Aksoy Araştırma ile bini aşkın katılımcıyla gerçekleştirdiği, Türkiye’nin indirim algısını ölçümleyen araştırmanın sonuçlarını da açıkladı. Sonuçlara göre araştırmaya katılanların yüzde 90’ı, son bir ay içerisinde indirim kampanyalarından bir ürün aldıklarını belirtti. Araştırmaya katılanların yüzde 59’u ise indirimde ürün bulduklarında kendilerini mutlu, iyi ve şanslı hissettiklerini söyledi. Katılımcıların yüzde 64’ü, online perakendenin sunduğu indirimlere güvendiğini söylerken güvenmeyenlerin oranı ise sadece yüzde 16’da kaldı. Amazon Türkiye’nin Prime Day indirimlerinden memnun olup olmadıklarının da sorulduğu araştırmada, Prime Day’de alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 95’i tecrübelerinden memnun olduklarını belirtti.
Araştırmadan çıkan bir diğer çarpıcı sonuç ise online alışverişlerde teslimata verilen önemin artması oldu. Araştırmaya katılanların yaklaşık üçte biri teslimat tecrübesinin, online alışveriş sitelerinin indirim dönemlerinde tercihlerini doğrudan etkilediğini söyledi. Katılımcıların yüzde 85'i indirimleri online alışveriş siteleri üzerinden takip ederken, sosyal medya ve içerik üreticileri aracılığıyla takip ettiklerini söyleyenlerin oranının yüzde 57 ile ikinci sırada yer alması araştırmadan çıkan bir diğer sonuç oldu.
Comments