top of page
Brandmap Haber

İhracata 40 Milyon TL’lik Destek, Türk Firmalarının Uluslararası Pazarda Rekabet Gücü



"İhracat desteklerinin yılda 40 milyon TL’ye kadar çıkması Türk firmalarının uluslararası pazarda daha rekabetçi olmalarını sağlayacak önemli bir fırsattır. Küresel ekonomide başarılı olmak için ihracat yapma zorunluluğu giderek artmaktadır. Ülke ekonomisinin bel kemiği olan ve büyük çaplı katma değer yaratma potansiyeline sahip olan KOBİ’ler, en çok desteklenmesi ve gelişimini devam ettirmesi gereken işletmeler arasında yer alıyor. Türk firmalarına uluslararası ihracatta rekabet üstünlüğünü sağlayacak olan bir diğer alan ise ‘Rakip Analizi’! ”


İhracatta rakip analizi yapmak, küresel pazarda rekabet edebilmek için vazgeçilmez bir stratejidir. Nokta atışı hedef, pazar ve ürünün belirlenmesi ise rakip analizi raporundan geçmektedir. Ancak rakip analizi sonrasında ortaya çıkacak veriler doğru stratejiyi ve ihracatta başarıyı getirecektir.


Rakiplerin stratejilerini anlamak; rakiplerin pazarlama stratejilerini, fiyatlandırma politikalarını, ürün yelpazelerini ve dağıtım kanallarını anlamak için önemli bir yol haritasıdır. Bu çıktılar, şirketin kendi stratejilerini belirlemesine ve rekabet avantajı elde etmesine yardımcı olacaktır diyen BeNova Consulting Genel Müdürü Erdinç Mert, rekabet gücünü değerlendirmekse şirketin kendi güçlü ve zayıf yönlerini belirlemesine yardımcı olurken aynı zamanda rakiplerinin güçlü ve zayıf yönlerini de değerlendirmesini sağlar. Bu, şirketin rekabet avantajlarını vurgulamak için stratejiler geliştirmesine yardımcı olur” dedi.


Ticaret Bakanlığı’nın, ihracatı artırmak isteyen işletmelere proje bazlı ve proje bazlı olmayan destekler kapsamında birçok destek sunduğunu aktaran Mert,“Bakanlık tarafında proje bazlı desteklerden Tasarım Ürün Geliştirme Programı kapsamında işletmelerin ihracata dönük katma değerli ürün üretmeleri ve moda, endüstriyel tasarım ve inovasyon kapasitelerini artırmaları için 2024 yılı itibarıyla 3 yıl süresince 13.977.160 TL’ye kadar destek verilmektedir. Küresel Tedarik Zinciri Programı kapsamında ise şirketlerin küresel firmalar ile tedarikçi ilişkisi kurmasını sağlamak amacıyla 2024 yılı itibarıyla 41.943.847 TL destek verilmektedir. İşletmelerin proje bazlı olmayan ihracata yönelik yapacakları harcamalar için ise Ticaret Bakanlığı tarafından yıllık yaklaşık 40 milyon TL’ye kadar destek sağlanmaktadır. Bu destekler yurt dışı pazar araştırması, yurt dışı marka tescili, pazara giriş belgesi, pazara giriş projesi hazırlama, yurt dışı fuar katılımı, sektörel nitelikli uluslararası yurt içi fuarlara katılım, yurt dışı birim kira desteği, yurt dışı tanıtım desteği ve yurt dışı şirket ve yurt dışında yerleşik şirkete ait marka alım desteğinden oluşmaktadır” dedi. 


İhracatta rekabet gücümüzü artırmak için ithalat süreçlerinde katlanılan maliyetler büyük önem taşıyor. KOBİ’nin ihracat stratejisini belirlerken; rakip, bölge, ülke ve ürün bazlı rekabetçilik analizi yapmak kapasitesinin artırılmasına katkı sağlayacaktır. Yerel işletmeler uluslararası pazarda rekabet gücünü artırmayı amaçlar diyen Mert, “pazar fırsatlarını tanımlamak; pazardaki boşlukları ve fırsatları belirlemeye yardımcı olur. Rakiplerin eksiklikleri ve müşteri memnuniyetsizlikleri, bir şirketin bu alanlarda rekabet avantajı sağlayabileceği yerler olarak görülebilir. Riskleri azaltmak için, pazardaki değişen koşulları ve rakiplerin yeni girişimlerini önceden belirleyerek şirketin riskleri azaltılabilinir. Bu şekilde, şirket olası beklenmedik durumlarla karşılaştığında daha hazırlıklı olabilir. Stratejik yön belirlemekse; şirketin uzun vadeli stratejilerini belirlemede önemli bir rol oynayan temel taşlardandır. Rakiplerin faaliyetlerini göz önünde bulundurarak, şirket kendi pazarlama, Ar-Ge, ürün geliştirme ve diğer stratejik alanlarda hangi yönlere odaklanması gerektiğine karar verebilir. Bu nedenlerden dolayı, ihracatta rakip analizi şirketler için önemli bir araçtır ve uluslararası pazarda başarılı olmaları için gereklidir” dedi.

Comments


bottom of page