Hem markaların hem de tüketicilerin heyecanla beklediği kasım ayı kampanyaları başladı. E-ticaret platformu Hepsiburada, tüketicilerin bu döneme dair beklentilerini, indirimlere olan yaklaşımlarını, alışveriş planlarını merak etti ve kapsamlı bir araştırma gerçekleştirdi. Kasım ayı kampanya dönemi öncesinde yapılan araştırmanın sonuçları ise bugün paylaşıldı. Sonuçlar, son yıllarda anlık alışverişlerden planlı alışverişlere geçişin arttığını gösteriyor. Ayrıca, tüketiciler kasım ayı boyunca bekledikleri fırsatlar için alışveriş planlamalarını önceden yapıyor ve planlamayı daha iyi yapabilmek için kampanyalardan önceden haberdar olmak istiyor...
Tüketicilerin yüzde 90’ı, bu kasım indirimlerinde daha fazla alışveriş yapacağını söylüyor
Müşterilerinin alışveriş alışkanlıklarını ve beklentilerini daha iyi anlamak adına bir saha araştırması yaptıklarını belirtlen Hepsiburada Pazarlama Grup Direktörü Görkem Dereli sonuçları değerlendirdi: “Araştırma sonuçlarımız, tüketicilerin kasım ayını dört gözle beklediğini ve planlı bir şekilde alışveriş yapmaya yöneldiklerini gösteriyor. Tüketicilerde tasarruf etme motivasyonunun güçlü bir şekilde devam ettiğini, ilerleyen dönemde ihtiyaç duyulacak ürünleri önceden alma davranışının yerleştiğini görüyoruz. Müşteriler, düzenli ihtiyaç duyulan ürünleri satın almak için indirim dönemlerini bekliyor. Araştırmaya katılanların %88’i geçtiğimiz yıl kasım ayı indirimlerinden faydalandığını belirtirken, geçen sene alışveriş yapmış olanların %90’ı bu sene kasım indirimlerinde geçen senekinden daha fazla alışveriş yapmayı planlıyor.”
Kasım indirimlerinde en çok beklenenler: moda, kozmetik ve teknoloji ürünleri
Araştırmanın ilginç sonuçlarından birisi de tüketicilerin %67’sinin kasım ayı indirimlerinde normalde satın almadıkları yüksek tutarlı ürünlerin de indirime girmesini beklemeleri. Katılımcıların %62’si ise düzenli kullandıkları ürünler indirime girdiği zaman bolca satın alacağını söylüyor. Kasım indirimlerinde en çok alışveriş yapılması planlanan kategorilerin başında %79 ile moda geliyor. Onu, %47 ile kozmetik, %40 ile cep telefonu ve aksesuarları, %37’yle de ev tekstili ve dekorasyonu izliyor. En çok tercih edilen kategoriler kadınlarda moda ve kozmetik iken, erkeklerde cep telefonu ve aksesuarları.
Tüketiciler güvenilir olanı tercih ediyor
Müşterilerin platformlarda alışveriş yaparken önemsedikleri noktalar arasında; güvenililirlik, teslimat sürelerinin kısa olması, iade süreçlerinin kolay olması, kullanım sıklığı, çok sayıda müşteri yorumu olması yer alıyor. Ayrıca, ödeme ve vadelendirme çözümlerinin de önemli bir unsur olduğu görülüyor. Ödeme yaparken en fazla dikkat edilen unsur olarak ise vade farksız taksit sayısı öne çıkıyor. Faizsiz erteleme, yapılabilecek maksimum taksit sayısı ve erteleyip taksitlendirme seçenekleri de alışveriş kararını etkileyen faktörler arasında.
Hepsiburada’da kasım ayı boyunca “En İyi Fiyat Garantisi” sunuluyor
Hepsiburada, kasım ayı boyunca müşterilerine “en iyi fiyat garantisi”ni sunuyor. Hepsiburada satıcılı ve “En İyi Fiyat Garantisi” işaretli seçili ürünlerde geçerli olan bu fırsat ile müşteriler, aldıkları ürünleri, aynı gün daha düşük bir fiyata başka bir platformda bulursa, aradaki fiyat farkını Hepsipara olarak geri alabiliyor.
Araştırma Künyesi:
Hepsiburada’nın Kasım Araştırması’nı, Verinays Dijital Araştırma 18-55 yaş aralığında, online alışveriş yapan 1.000 kişi ile görüşerek ve odak grup çalışmalarıyla destekleyerek gerçekleştirdi. Araştırma, tüketicilerin kasım indirim dönemlerine yönelik yaklaşımlarını ve alışveriş planlarını ortaya koyuyor.
Comments