top of page

Google, Türkiye ekonomisine katkısını açıkladı: 340 Milyar TL


ree

Türkiye, dijital ekonominin birçok alanında bölgesel bir güç hâline gelirken, yapay zekâ ve dijital teknolojiler bu dönüşümün merkezine yerleşiyor. Google da bu dönüşüme, kullanıcılara, işletmelere ve kamu kurumlarına platform ve araçlarıyla yeni fırsatlar sunarak katkı sağlıyor. Public First tarafından Google iş birliğiyle hazırlanan Türkiye Ekonomik Etki Raporu, bu katkının ekonomik büyüme üzerindeki somut etkilerini ortaya koyarken, yapay zekânın önümüzdeki yıllarda Türkiye’nin kalkınmasında üstleneceği kritik rolü vurguluyor.


Rapora göre, Türkiye’nin dijital ekosistemine yatırılan her 1 TL, ülke ekonomisine ortalama 5,6 TL geri dönüş sağlıyor. 2024 yılı itibarıyla Google’ın Arama, Ads, Haritalar, Play, Cloud ve YouTube gibi ürünlerinin Türkiye ekonomisine doğrudan katkısı 340 milyar TL (10 milyar ABD doları) seviyesinde gerçekleşti. Bu katkı, Türkiye’nin GSYİH’sinin yaklaşık %0,8’ine denk gelirken 260 binden fazla kişilik istihdamı destekliyor.


“Yapay zekâ 2035 yılına kadar Türkiye’nin GSYİH’sine yıllık %7,4’ün üzerinde katkı sağlayabilir”

Google Türkiye Ülke Direktörü Mehmet Keteloğlu Google olarak Türkiye’nin dijital dönüşümüne uzun vadeli bir bakışla katkı sunduklarını; yapay zekânın, bu dönüşümün itici gücü olmaya devam edeceğini belirterek, “Yapay zekâ 2035 yılına kadar Türkiye’nin GSYİH’sine yıllık %7,4’ün üzerinde katkı sağlayabilir. Bu yalnızca ekonomik büyüme açısından değil, toplumsal gelişim ve yenilikçilik açısından da önemli bir potansiyel anlamına geliyor” dedi.


“Türkiye’de yapay zekâ odaklı büyümeyi destekleyecek yatırımlarımıza devam edeceğiz”

Keteloğlu, rapora göre katılımcıların %73’ünün Türkiye’nin bir ‘Yapay Zekâ Süper Gücü’ olmayı stratejik öncelik haline getirmesi gerektiğini belirtirken, işletmelerin %90’ı yapay zekâ araçlarının ülke ekonomisi için büyük bir fırsat sunduğunu düşündüğü söyledi: “Kullanıcı tarafında da yapay zekâya hızlı bir adaptasyon gözleniyor; örneğin Google Gemini’ın günlük aktif kullanıcı sayısı 2025’in ilk yarısında iki kattan fazla arttı. Biz de Google olarak, Türkiye’nin bu dönüşüm sürecinde teknolojiyi sadece kullanan değil, üreten ve yön veren bir ülke olmasına katkı sağlamayı hedefliyoruz. Hem ekonomiye hem de topluma fayda sağlayacak teknolojileri herkes için erişilebilir hale getirmeye, Türkiye’de yapay zekâ odaklı büyümeyi destekleyecek yatırımlarımıza devam edeceğiz.”


Raporun öne çıkan verileri şu şekilde:

  • Google’ın Türkiye ekonomisine 2024 yılında katkısı 340 milyar TL (yaklaşık 10 milyar ABD doları) oldu.

  • Bu etki, ülkenin GSYİH’sinin %0,8’ine denk geliyor ve 260 binden fazla kişilik istihdamıdestekliyor.

  • Türkiye’nin dijital ekosistemine yatırılan her 1 TL, ekonomiye ortalama 5,6 TL olarak geri dönüyor.

  • Google Arama ve Workspace, yılda 530 milyar TL verimlilik artışı potansiyeli sunuyor.

  • Google Cloud’a geçen işletmeler toplam 23 milyar TL tasarruf sağladı.

  • Google hizmetleri, kullanıcılar için yılda 1,6 trilyon TL (yaklaşık 50 milyar ABD doları) refah değeri yaratıyor.

  • Google Arama ve Ads 210 milyar TL, Haritalar 55 milyar TL, YouTube 27 milyar TL, Google Play 31 milyar TL, Cloud 11 milyar TL’lik ekonomik faaliyet sağladı.

  • Android ve Google Play ekosistemi 750 milyar TL büyüklüğe ulaştı; 3 milyondan fazla kişiye istihdam yarattı.

  • Yapay zekâ, 2035 yılına kadar Türkiye’nin GSYİH’sine %7,4’ün üzerinde katkı sağlayarak ekonomiye 3,2 trilyon TL ek değer kazandırabilir.

Yorumlar


BRANDMAP

İş Dünyası Bilgi Paylaşım ve
Marka Yönetimi Platformu

  • LinkedIn - Siyah Çember
  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube

© 2025 BRANDMAP

Screen Shot 2021-01-25 at 19.44.13.png

PARTNER OF BRANDMAP

Ana Sayfa

Hakkımızda

Künye

Üyelik

Arşiv

Yasal Uyarı

Kullanım Koşulları

Eğitimler

Etkinlikler

TrendPaper

Makaleler

visa-mastercard_logo.png

Ödeme ve Teslimat   I  Üyelik Sözleşmesi    I  KVKK

İletişim ve Teslimat:

Hamidiye Mahallesi, Cendere Caddesi, No. 101, Porta Vadi, Daire:25, T1 Blok, Kat:3, Kâğıthane, Istanbul, 34408

info@brandmap.com.tr

bottom of page