"Fix", Markaları Hedef Kitlesiyle Doğru Yerde Buluşturuyor
- Brandmap Editör
- 25 Mar
- 6 dakikada okunur

Fix, 20 yılı aşkın süredir etkinlik yönetimi, doğrudan pazarlama ve marka-pazarlama-iletişim danışmanlık hizmetleri sunan bir marka olarak, sektördeki köklü tecrübesi ve yaratıcı çözümleriyle dikkat çekiyor. Otomotiv sektörü başta olmak üzere yerel ve global markaların iletişim ihtiyaçlarına yönelik entegre çözümler sunarak, organizasyonel mükemmeliyet ve stratejik pazarlama alanında önemli projelere imza atmaya devam ediyor. Fix, son olarak Şubat ayında Antalya’da gerçekleştirilen Skoda’nın en büyük satış ve pazarlama toplantısının organizasyonunu başarıyla gerçekleştirdi. Etkinlikte Skoda’nın bayilerinin, satış ve pazarlama ekibinin yanı sıra yurtiçi ve yurtdışından üst düzey yöneticileri de bir araya geldi.
Fix, etkinlik yönetimi ve doğrudan pazarlama alanlarındaki derinlemesine bilgi ve deneyimini, yalnızca organizasyonel başarılar ile değil, aynı zamanda markaların pazarlama stratejilerine entegre ettiği yenilikçi çözümlerle de pekiştiriyor.
Fix’in kurucusu Murat Yasa etkinlik yönetimi alanındaki vizyonunu şu şekilde ifade ediyor: "Organizasyonel verimlilik ve müşteri odaklılık temel noktamız. Otomotiv sektöründeki global markalarla, kurumların dinamiklerine ve hedeflerine uygun etkinlikler düzenleyerek, pazarlama stratejilerine en etkili şekilde entegre edilmesini sağlıyoruz. Bizim için her etkinlik, yalnızca bir organizasyon değil, aynı zamanda markaların hedef kitlesiyle bağ kurduğu ve sadakat yarattığı bir platformdur."
Danışmanlık Hizmetlerinde Yenilikçi ve Esnek Yaklaşımlar
Fix etkinlik planlama, etkinlik yönetimi ve doğrudan pazarlama işlerinin yanı sıra 2017 yılında “Fix Consultancy” olarak Türkiye ve Kıbrıs’ta gerek marka tarafına gerekse ajanslara yönetim, stratejik iletişim ve pazarlama konularında danışmanlık hizmetleri vermeye başladı. Fix’in iş yapma biçimi, geleneksel ajans yapılarından farklı olarak, projeye özel oluşturulan geçici ekiplerle sektöre yeni bir iş modeli sunuyor. Yasa, bu modelin sektördeki önemli paradigmalardan biri olduğunu belirtiyor. "Sürekli aynı ekiple çalışmak, zamanla yaratıcılığı öldürebilir. Bunun önüne geçebilmek için çekirdek ekibimize ek olarak projeye özel geçici ekipler kuruyor, her projeye en uygun yetkin kişilerle çalışıyoruz. Bu modeldeki başarı, yaratıcılığı artıran, esnek ve özgün iş yapma biçimlerinin gelişmesine olanak tanıyor. Ayrıca, iş gücü esnekliği sayesinde, projelere daha hızlı ve etkili çözümler sunabiliyoruz." Fix’in bu inovatif iş modeli, sektörün dinamiklerini ve ihtiyaçlarını daha iyi anlayarak, projelere özgün çözümler sunulmasını sağlıyor.
Murat Yasa / Ulvi Yaman
Fix Yönetimi
“Geçici Otonom Bölgeler” Modeli: Yenilikçi İş Yapma Biçimi
Murat Yasa süreci şöyle anlatıyor: “Ulvi Yaman ile iki binli yılların başından beri birlikte iş yapıyor ve proje üretiyorduk. Toyota, Çelebi Holding, Arçelik, Vakıfbank, Real Marketler gibi bir çok markaya birlikte proje üretip gerçekleştirdik. O dönemlerde, bugün hala kullandığımız farklı bir iş modeli geliştirmiştik. Mevcut ekibimizin yanı sıra projeye özel olarak en doğru ve yetkin isimlerle çalışıyorduk. Proje özelinde, o projeye özel, o projenin ihtiyaçları doğrultusunda geçici ekipler oluşturuyorduk. Hakim Bey’in “Geçici Otonom Bölgeler” (The Temporary Autonomous Zone) adını verdiği eylem biçimi iş hayatına uyarladık da diyebiliriz. Çok da efektif oldu çünkü normal şartlarda ajans bünyesinde istihdam edemeyeceğiniz, projeye çok büyük katkıları olacak iyi isimlerle çalışıyorduk. Ayrıca iş hayatında aynı ekiplerle, aynı insanlarla çalışmak yaratıcılığı öldürüyor. Eğer bir ajans, yeni fikirlere, teknolojilere ya da iş yapma biçimlerine açık değilse, zamanla entropi artıyor çünkü eski yöntemler giderek daha verimsiz hale geliyor. Yenilik ve değişim, yeni insanlar, yeni fikirler entropiyi azaltarak iş yapma biçimlerini daha düzenli ve verimli hale gelmesini sağlıyor. Projenin niteliğine göre en doğru kurum, kuruluş ve kişilerle iş birliği yaptığımız bu organik yapı sanırım sadece bize özel. Geleceğin iş yapma biçiminin de bu olacağını düşünüyoruz. Teknoloji bugün buna çok daha fazla olanak sağlıyor. Mevcut ekibimizin yanı sıra “nomad” tasarımcı, yazılımcı, içerik üreticileri ile çalışıyoruz. Ulvi danışmanlık tarafında hizmet vermeye başlayınca aynı konsepti danışmanlık hizmetleri konseptimize de taşıdık. Web sitemizde de görebileceğiniz gibi proje, marka ve ihyaçlar doğrultusunda en doğru ekiplerle hizmet üretebiliyoruz.”
Danışmanlıkta Etik Durum ve Güçlü Ağlar
Ulvi Yaman da bu modelle ilgili olarak; “Murat oldukça mütevazı anlattı. Bu iş yapma modeli aslında önemli bir paradigma değişikliği ortaya koyuyor, bunu biraz açmak lazım. Her şeyden önce biz “danışmanlık” kavramına farklı bakıyoruz. Edilgen, önüme gelene bakar yorum yaparım, “akil adam” pozisyonuyla sadece fikir vermekle sınırlı bir noktada hiç olmadık. Bizim danışmanlıktan anladığımızı iyi bir analiz, ardından doğru stratejiler geliştirmek ve yaratıcı çözümler üreterek ve bunları bizzat kendimiz planlayarak, koordine ederek hayata geçirmek. Bilfiil tüm süreçlerin ve süreç yönetiminin içinde, işin başında bulunuyoruz. Ve en önemlisi ucu açık bir danışmanlık hizmeti değil bu. Belli bir zaman planına sahip, hedefleri olan ve hedeflere ulaşınca sonuçlanan bir süreç. İletişim sektöründeki bir çok firmanın ve firma sahibinin sahip olduğu egolardan arınmış durumdayız. Tam aksine hiçbir zaman biz her şeyi biliriz üstelik en iyi biliriz demedik. Böyle olmadığını biliyoruz çünkü. İkimiz de otuz yılı aşkın süredir sektördeyiz, güçlü kaslarımızı, uzmanlık alanlarımızı, iyi olduğumuz noktaları biliyoruz. Ama her konuda uzman olamazsınız. İletişim sektörü çok dallı bir alan. Bir çok enstrüman kullanmak zorundasınız. Her projenin farklı dinamikleri var. Her alanda en iyi isimleri şirket kadrosuna bordrolu almak mümkün değil. Uzun yıllardır sektörde olduğumuz ve iş ahlakımızı kanıtladığımız için, bu noktada mütevazı olmayacağım, çok ama çok iyi bir network’ümüz var. Yıllarca süren profesyonel ilişkilerimiz ve güçlü ağımız, bize her projede yeni işbirlikleri ve fırsatlar sunuyor.Önümüze gelen projenin ihtiyaçları neyse, alanında en iyi isimler, kurumlarla çalıştık ve çalışmaya devam ediyoruz. Üstelik bu sektörde network olarak otuz yılın getirdiği önemli dostluklarımız var. Kendimizi saçma rekabet kurallarından ve bağlayıcılığından ayırmış durumdayız. Başka ajansların “rakip” olarak göreceği kişi ve kurumlarla bırakın ticari bir işbirliğini, yılların getirdiği dostluk çerçevesinde bilgi alışverişinde bulunabiliyoruz. Bir çok projede başkalarının “rakip” olarak nitelendirdiği kişi ve kurumlarla işbirliği içindeyiz. Bunu yapabiliyoruz çünkü yılların getirdiği, kanıtlanmış bir etik duruşumuz var. Özetle kabuğuna çekilmiş, “her şeyi en iyi ben bilirim” diyen bir yapı değiliz, “en iyileri bilen” ve onlarla iş yapma alışkanlığı olan, İstanbul, Lefkoşa ve Londra temelli bir ajansız.”
Faster: Otomotiv Sektörüne Katkı Sağlayan Yeni Bir Yayın
Skoda, Hyundai, Toyota, Mercedes, Renault, Mazda, Dacia başta olmak üzere bir çok markaya lansman, basın gezi ve deneme sürüşleri, özel projeler, araç sergileme, sponsorluklar gibi konularda hizmet veren Fix, otomotiv sektöründeki uzmanlığı ve bilgi birikimini 2022 yılında 15 günlük otomobil kültürü gazetesi “Faster”ı çıkaracak olan Baras Medya paylaşarak ve destek vererek yeni bir alan açmıştı.
Şirketin kurucusu ve sahibi Murat Yasa, “Faster” ile ilgili olarak; “Gerek ben gerek ekip arkadaşlarım gerekse stratejik ortaklarım uzun yıllardır farklı sektördeki müşterilere hizmet vermenin yanı sıra özel ilgi alanımız olduğu için otomotiv sektöründe bir çok marka için çok farklı, başarılı ve sektörde ses getiren işlere imza attık. Yıllar içerisinde oluşan bu uzmanlık ve bilgi birikimini Baras Medya’nın öncülüğünde yeni bir otomotiv gazetesiyle sektörle paylaşmak istedik. Bu yayın, sektöre dair önemli içeriği hem sektör profesyonelleri hem de otomotiv meraklıları için erişilebilir kılmayı hedefliyor.”” diyor.

Fix 2025 yılında etkinlik yönetimi ve doğrudan pazarlama, danışmanlık hizmetlerine bir yenisini daha ekledi; “Doğru Hedef Kitleye, Doğru Zamanda, Doğru Yerde, Doğru Bütçeyle, Doğrudan Ulaşım”
Projeyle ilgili detayları Ulvi Yaman şöyle anlatıyor; “Aslında proje yeni değil, sektörün hep yaptığı, daha doğrusu yapmaya çalıştığı bir konsepti biz daha spesifik, yaratıcı ve verimle hale getirmeye çalışıyoruz diyebilirim. Bugüne kadar meydanlar, vapur iskeleleri, metro çıkışları, alışveriş merkezleri gibi kalabalık yerlerde bir çok marka ürün numune dağıtımı, broşür, flyer dağıtımı, sergileme vb. gibi etkinlikler yaptı, yapmaya da devam ediyor. Yaz aylarında Ege ve Akdeniz’e kayıp özellikle plajlarda sponsorluk, sergileme aktiviteleri ve etkinlikler düzenliyor. Elbette bir karşılığını alıyorlardır. Ancak herkesin bildiği bir söz vardır; John Wanamaker bundan 100 yıl önce “Reklama harcadığım paranın yarısını boşa harcadığımı biliyorum ama hangi yarısı olduğunu bilemiyorum.” demişti. Tıpkı reklamda olduğu gibi mass medya iletişimiyle çok kişiye ulaşıyorsunuz ama ne kadar doğru bir hedef kitleye ve ne kadar doğru bir zamanda ulaşıp ulaşamadığını bilmiyorsunuz. Gerek toplam bütçeniz gerekse kişi başına erişim maliyetiniz gereksiz şişiyor. Biz bu noktadan hareketle hedef kitlesi net bir şekilde tanımlanabilir, görece az ama doğru hedef kitleye, doğru zamanda, doğru yerde doğru bir kurgu ile iletişim yapılmasının yolunu açıyoruz. Üstelik bunu yaparken çağdaş sanatta “site specific” denilen kavramı bu iş modeline taşıyıp, mekan, atmosfer, konsept, hedef kitle bazında ele alıp yaratıcı projeler geliştirerek ve/veya markanın projelerini uyarlayarak.
Bunun için öncelikle Türkiye’nin en büyük ve on yılı aşkın bir süredir devam eden, İstanbul, Ankara ve Antalya’da düzenlenen festivali “İstanbulCoffeeFest” markası ve “İstanbul Comics&Art” festivali ile işbirliği yaptık ve “exclusive” bir anlaşma sağladık. Stant kiralama ve sponsorluk ilişkileri dışında yüz binin üzerinde kişiye ulaşan bu festivallerde marka ve ürünlere yönelik özel projeler geliştiriyoruz. Bunun yanı sıra İstanbul’un gerek konumu, gerek konsepti, gerek mönüsü ile en özel mekanlarından biri olan “Dudu İstanbul” ve yine İstanbul’un en iyi kokteyl barlarından biri olan “Remi İstanbul” ile anlaşmalarımız var. Bu iki mekanda da hedef kitlesine uygun markalarla özel çalışmalar yapıyoruz. Elbette gelen istekler doğrultusunda özel anlaşmamız bulunmayan mekanlarla da çalışmalar gerçekleştiriyoruz ancak önceliğimiz şimdilik bu üç mekan. Zaman içerisinde anlaşmalı mekanlarımız daha da artacak ancak oldukça seçici davrandığımızı da söylemek isterim.”
Comments