top of page
Brandmap Haber

Eriş, Türkiye’nin noodle üzerine çalışan ilk AR-GE merkezini kurdu



Noodle ürünleri, çalışan genç nüfusun hızla büyüdüğü ülkelerde öğünlerdeki yerini her geçen gün sağlamlaştırıyor. Dünya Hazır Noodle Birliği'nin 2023 verilerine göre dünya çapında 121 milyar porsiyon noodle tüketildi. Araştırmalar Afrika, Güney Amerika ve Avrupa gibi noodle'ın geleneksel yemek olmadığı bölgelerde bile tüketimin dikkat çeken oranlarda arttığını gösteriyor. Son iki yılda Nijerya, Bangladeş ve Türkiye gibi ülkelerde noodle tüketimi yüzde 53 ila yüzde 425 arasında değişen oranlarda artış gösterdi. Hazır noodle tüketimi hızlı yemek ihtiyacının artmasıyla arkasına müthiş bir rüzgar aldı.


Gıda sektöründe yenilikçi ürünleri ile kendinden söz ettiren Eriş, noodle pazarında monosodyum glutamat (MSG), koruyucu ve renklendirici içermeyen ürünleriyle rakiplerinden ayrışan bir marka oldu. 2013 yılından beri aralıksız olarak lezzet noktasında önemli ÜR-GE ve AR-GE çalışmaları gerçekleştiren Eriş, 2023 yılında Türkiye’nin noodle üzerine çalışan Sanayi Bakanlığı onaylı resmi ilk AR-GE merkezini kurdu. Cirosunun yüzde 5’ini AR-GE’ye ayıran Eriş, birçok üniversite ile de sanayi-üniversite iş birliği kapsamında AR-GE projeleri yürütüyor. Üretimin her aşamasında kalite ve sağlığa önem veren Eriş’in tüm ürünleri sağlıklı ürün kalite belgeleri ve sertifikalarına sahip.

 

“Yirmi birinci yüzyılda gıda üretmek bir vicdan meselesi”

Türk gıda mühendislerinin araştırmaları sonucunda geliştirilen Dudomi ve Nudo markalı noodle ürünleri ile hem sağlıklı beslenme ihtiyacına hem de yeni nesil tüketicinin hassasiyetlerine lezzetli çözümler sunduklarını belirten Eriş Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Abdullah Eriş şunları söyledi: “Global bir ürünü alıp, yerelleştirirken hiçbir şekilde popülist yaklaşımlar sergilemedik. Yirmi birinci yüzyılda artık gıda üretmek bir vicdan meselesi haline geldi. 100 yıldan fazla bir süredir gıda alanında faaliyetlerini sürdüren Eriş olarak ürünlerimizi sağlığa zararlı hiçbir katkı maddesi kullanmadan ürettiğimiz için içimiz çok rahat. Noodle üretimi yaparken “temiz etiket” stratejisini odağımıza alarak, hiçbir ürünümüze kimyasal lezzet arttırıcı olan monosodyum glutamat MSG (Çin tuzu), koruyucu ve renklendirici gibi katkılar eklemedik. ‘Çocuklarımıza yedirmediğimiz ürünü üretmeyiz’ şirket kültürümüz doğrultusunda birçok maliyete katlanarak en sağlıklı noodle ürünlerini üretiyoruz. Üretim aşamasında tamamen doğal yöntemler uyguluyoruz. Noodle hamurunda ve soslarında uyguladığımız ve sağlık hassasiyetini ön plana çıkaran yöntemler farkımızı oluşturuyor.”

 



Comments


bottom of page