DemirDöküm, Türkiye’de ısıtma, su ısıtma ve iklimlendirme sektörünün öncü markalarından biri olarak 70 yıldır faaliyetlerini sürdürüyor. 1954 yılında İstanbul’da başlayan üretim faaliyetlerine, bugün 270 bin metrekare açık, 64 bin metrekare kapalı alana yayılan Bozüyük Fabrikası’nda devam eden şirket; yeni dönemdeki hedeflerini ve 70. yılda gelen yenilenme sürecini, 19 Aralık Perşembe günü düzenledikleri basın toplantısında paylaştı.
CEO Alper Avdel, DemirDöküm’ün kuruluşundan günümüze Türkiye’nin sanayileşmesinde önemli bir rol oynadığını belirterek toplantının açılışını yaptı: “70 yıldır bu ülkenin sıcağında ve soğuğunda, AR-GE çalışmalarında, hava kalitesinde ve eğitim süreçlerinde hep var olduk. 2 binden fazla satış noktası ile Türkiye’nin her yerinde, dünyanın 40’dan fazla ülkesinde, milyonlarca evde ve ofiste izimizi bıraktık. İlk döküm radyatör, kazan, şofben, kombi ve yoğuşmalı kombi üretimi gibi sektörümüzde birçok yeniliğe imza atarken, ısıtma çözümlerinde yeni standartlar belirledik. 2007 yılında, dünya ısıtma sektörünün öncü firması Vaillant Group bünyesine katılarak küresel ölçekte gücümüzü artırdık. Bugün, çevre dostu ve sürdürülebilir çözümlerle dünya genelinde tanınan bir marka olarak ilerlemeye devam ediyoruz.”
“DemirDöküm olarak, çevreye duyarlı bir üretim anlayışını benimsiyoruz”
Tüketicinin değişen ihtiyaçlarına cevap veren ürünleri geliştirmek için AR-GE çalışmalarına her yıl cirolarının yüzde 2’sini ayırdıklarını kaydeden Avdel; “AR-GE çalışmalarımıza ayırdığımız bütçe sayesinde enerji verimliliği yüksek, çevre dostu teknolojileri hayata geçirerek geleceğin ısıtma sistemlerini tüketicilerimizin kullanımına sunuyoruz. DemirDöküm olarak, çevreye duyarlı bir üretim anlayışını benimsiyoruz. Karbon ayak izini azaltmayı ve geri dönüşümle atık yönetimi süreçlerini iyileştirmeyi önceliklerimiz arasında görüyoruz. Amacımız, yalnızca enerji verimliliği yüksek ürünler geliştirmek değil aynı zamanda sektöre çevre dostu çözümlerle yön vermek. Bu doğrultuda sürdürülebilir bir dünya için çalışmaya kararlılıkla devam ediyoruz" şeklinde konuştu.
70. yıl yenilenme yılı olarak belirlendi
Alper Avdel, 2025’i yenilenme yılı olarak belirlediklerini, Türkiye’de ve dünyanın dört bir yanında milyonlarca tüketicinin hayatına dokunan DemirDöküm’ün, bu süreçte köklü bir dönüşüm geçireceğini aktardı: “Yenilenme sürecimizin ilk adımı yeni logomuz. DemirDöküm’ün 70 yıllık köklü mirasını ve yenilikçi vizyonunu yansıtan bu logo, yalnızca bir tasarım değil, aynı zamanda güçlü ve öncü kimliğimizin bir sembolü. Showroomlarımız da değişimdeki ilk gündemimiz. Tüketicilerimizin ürünlerimizi deneyimleme fırsatı bulduğu showroomlarımızı baştan aşağı yenileyerek daha modern ve fonksiyonel bir hale getiriyoruz. Ürün gamımıza ekleyeceğimiz yeni nesil çözümlerle tüketicilerimize her zamankinden daha fazla seçenek sunmayı hedefliyoruz. Ocak ayında satışa sunacağımız nitromiX ioni kombi ve ısı pompası ürün grubunun yeni üyesi MaxiAir R32 ile sektördeki öncülüğümüzü pekiştireceğiz. 2025, sadece yeni bir yıl değil, şirketimiz için köklü bir yenilenme yılı olacak.”
Mısır ve Kırgızistan da ihracat pazarlarına eklendi
Alper Avdel pazar dinamikleri hakkında ise şunları söyledi: “İhracat tarafında büyük bir ivme kazandık. Bu yıl ihracat satışlarımızı yüzde 10 artırarak, Mısır ve Kırgızistan gibi yeni pazarlara da giriş yaptık. Özellikle Almanya, Slovakya, Moldova ve İtalya'ya gerçekleştirdiğimiz ihracatla, güçlü bir performans sergiledik. Bugün, 40'ı aşkın ülkede ısı konforu sağlayarak dünya genelinde büyümemizi sürdürüyoruz. 2024 yılı ihracat performansımız yüzde 10 oranında büyüme ile beklentilerimizi aştı. Hedefimiz ise yıl sonunda 100 milyon dolarlık ihracat gelirine ulaşmak.”
Comentarios