İstanbul’da 1995 yılında açılan ilk restoranıyla alevde ızgara ateşinin efsane lezzetini sunmaya başlayan ve Türkiye’nin BÖRGIR markası olmayı başaran Burger King, araştırma* sonuçlarına dayanarak başlattığı yeni kampanyasıyla Türkiye’nin sevdiği “börgır” kelimesini sahiplendi. Artık, “börgır” demek, Burger King demek.
Burger King yeni reklam filminde de burger sevenlerin karşısına, yeni adı olan “börgır” kelimesiyle çıkıyor. Burger King’in yeni reklam filminde oyuncular, “Hadi bi’ börgır yiyelim”, “O zaman Börgır’a gidelim” ya da “Çıkışta Börgır mı yesek? diyerek alevde ızgara ateşinin kralı Burger King restoranlarına geliyor.
*Burger King, Akademetre ile gerçekleştirdiği anket çalışmasında, katılımcılara “Börgır” denince akla ne geldiğini sordu. Ankete katılan her 5 kişiden 4’ü “Burger King” yanıtını verdi. Bu sonuç, Burger King'in Türkçede yerleşmiş bir “börgır” ifadesiyle zihinlerde güçlü bir şekilde yer aldığını ortaya koydu.
Commentaires