top of page

Boyner’de hedef: 2024’te ciroyu ikiye katlamak



Yeni nesil mağazacılık uygulamaları ile hem sektörün hem de ziyaretçilerin dikkatini çekmeye devam eden Boyner, 2024 yılı stratejik planlarını ve hedeflerini açıkladı.

 

Boyner Büyük Mağazacılık’ın CEO’su Eren Çamurdan 2020 yılından bu yana devreye aldıkları mağazacılık dönüşümün yolculuğunda vites artırdıkları ve ivmelenerek büyüdükleri bir dönemde olduklarına değindi. Çamurdan: “2023 tüm dinamiklerine rağmen pandemide başladığımız dönüşüm yolculuğumuzun meyvelerini toplamaya başladığımız bir dönem oldu. 2023 toplam ciromuzu 2022’ye göre %116 artışla kapadık. Sektör ortalamasının 20 puan üstünde bir büyüme gösterdik. Boyner.com.tr ise 2022’ye göre %185 oranında büyüdü. 2023 yılında tüm kanallarımızda toplam 40 milyon adet ürün satıldı. Dönüşümle gelen farkı gençler de gördü ve genç müşteri oranımız 2019 yılına göre 12 puan artarak %46’ya ulaştı ” dedi.


Hedef: 2023 cirosunu 2’ye katlamak

2024 yılının hızlı başladığını belirterek ilk 5 aylık verilere de değinen Çamurdan: “İlk 5 aylık toplam satışlarda geçen senenin ilk 5 ayına göre  %94, online satışlarda ise geçen senenin aynı dönemine göre %116 büyüme gösterdik. Online müşteri ziyaretindeki artış oranı ise  %56. Bu datalar bize doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Mağazacılık dönüşüm yolculuğumuzda aldığımız aksiyonlarla son 3 yılda ivmelendik, 2024 ve sonrasında uçuşa geçeceğiz.” dedi. Cesur ve her zaman yenilikler peşinde koşmayı seven bir marka olarak  Boyner’in Türkiye’nin en büyük start-up’ı olduğuna değinen Çamurdan, 2024 sene sonu hedeflerini de paylaştı: “2023’ü 20 milyar TL ciro ile kapamıştık. 2024 yılında bu rakamı ikiye katlamayı ve 40 milyar TL’nin üstünde bir ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Online satış tarafında büyüme hedefimiz ise gene 3 haneli. Mağaza yatırımımızda da bir sene öncesine göre % 230 artış planladık. Açılış planımızda olan 31 yeni mağazamızın 12’sini ilk 5 ayda açtık. Şu anda 42 ilde 118 mağazada, 300 bin metrekarenin üstünde bir satış alanıyla müşterilerimizle buluşuyoruz. Ordu ve Iğdır’da açacağımız mağazalarla 44 ilde olacağız.” dedi.


Online satışların payı: %27

Dönüşüm ve büyüme yolculuğunun en önemli mihenk taşlarından birinin online kanallar olduğuna değinen Çamurdan, 2023 yılında Boyner Online’da da fark yaratan önemli adımlar attıklarından bahsetti. Çamurdan sözlerine şöyle devam etti: “2023’te yenilediğimiz Boyner Online’da daha özgün, daha enerjik, daha yenilikçi, daha samimi bir yapıyla müşterilerimizin karşısında olmanın karşılığını alıyoruz. Ziyaretçilerimiz yeni Boyner Online’da yüzde 35 daha fazla vakit geçiriyor. Boyner Online satışlarımızın toplam satış kanallarımız içindeki payı yüzde 27’e ulaştı. 2024 sonunda ise yüzde 33’e ulaşacağını öngörüyoruz. Gururla iletebiliriz ki ulaştığımız bu oran omni perakendecilikte Türkiye’de ve dünyada gördüğümüz oranların çok üstünde.”


Boyner.com.tr’nin pazaryeri fonksiyonu ile daha da büyüyeceğini sözlerine ekleyen Çamurdan: “Pazaryeri yetkinliğini kazanan yeni Boyner Online, moda ve lifestyle alanında daha da güçlü bir oyuncu olacak. Haziran sonunda hayata geçireceğimiz pazaryeri operasyonumuz son çeyrekte 1.200 markaya ulaşacak. Boyner filtresinden geçmiş, hepsi de bir yaşam tarzını ifade eden marka ve ürünleri ziyaretçilerimizle buluşturarak bu alanda fark yaratacak önemli bir oyuncu olacağız” dedi. Fiziksel ve online deneyimi bir arada sunan Boyner Now’a da değinen Çamurdan: “5.400 saniye yani 90 dakika içerisinde teslimat mottosuyla yola çıktık, şu anda ortalama teslimat süremiz 4.680 saniye. Boyner Now ile 40 lokasyonda 12 bin km2’lik bir alanı kapsıyoruz. Kullanıcılarımız Boyner Now’ın ödeme yapmadan ve alternatif bedenli sipariş verebilme, bulunduğun yerde denedikten sonra sonra satın alma özelliklerini çok sevdi. Anneler Günü ve Babalar Günü gibi özel günlerde kullanım oranı iki kat artan Boyner Now Boyner online satışlarının yüzde 6’sına ulaştı.” dedi.


Yeni nesil mağazacılık yaklaşımının odağı: “müşteriler”

Boyner’i bu başarılara götüren yeni nesil mağazacılık yaklaşımının odağında “müşterilerinin” olduğunu belirten Çamurdan: “Değişen perakende trendleri ve müşteri içgörüsünü dikkate alarak hayata geçirdiğimiz mağazalarımızda müşterilerimizin kendilerini evinde hissedebilecekleri, sıcak, samimi, konforlu alışveriş imkanı sunan, hayatın içinden bir deneyim yaşatmak istiyoruz. Bunu yaparken her mağazanın bulunduğu lokasyonun ruhunu da dikkate alıyor, o ruhu ziyaretçilerimize katmak istediklerimizle harmanlıyoruz.” dedi. Mağazaların her birinin kendine has bir hikaye barındırdığını ve ziyaretçilerine içinde sanat, gastronomi, yeni deneyimler, teknoloji ve sosyalleşme alanları sunan mekanlar olduğunu ekleyen Çamurdan, Costa Coffee’nin de müşteri deneyiminde fark yaratan önemli parçalardan biri olduğunu belirtti. “Boyner deneyimine kahve kokusunun ve kahvenin dinlendirici etkisinin çok yakışacağından emindik. 2022 yılında Avrupa’nın en büyük kahve zinciri olan Costa Coffee’yi Türkiye’ye getirdik. Şu anda Boyner Cadde’de, Boyner Pangaltı, Ankara A City, Ankamall, Bodrum Midtown, Boyner İstinyePark İstanbul ve Hilltown Küçükyalı AVM’de yedi  Costa Coffee ile alışverişe keyifli bir mola sunuyoruz. 2024 sonuna kadar beş yeni şube daha açmayı hedefliyoruz.”

Comments


bottom of page