top of page

Açık Açık Derneği, "Açık ve Bağlı Diyaloglar: Daha Açık, Daha Güçlü!" topluluk buluşma serisini başlattı


ree

Türkiye’de şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerini güçlendirmeyi hedefleyen Açık Açık Derneği, “Açık ve Bağlı Diyaloglar: Daha Açık, Daha Güçlü!” buluşma serisinin ilkini 5 Aralık’ta gerçekleştirdi. Açık Açık Derneği’nin hayata geçirdiği seri; sivil toplum ve özel sektörün yanı sıra sosyal girişim ve kamu gibi diğer tüm sektörleri konusuna bağlı olarak bir araya getirecek açık diyalog ve sürdürülebilir iş birliklerine zemin oluşturmayı amaçlıyor.


İlk buluşmanın ana teması “Bağışçılık ve Gönüllülükte Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik” oldu. Komünite’de gerçekleşen panel ve topluluk buluşmasında; bağışçı-gönüllü-sivil toplum üçgeninde güveni artıran uygulamalar, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri, etki odaklı iş yapış biçimleri ve paydaşlar arası iş birliğini güçlendiren iyi örnekler ele alındı.


Panelin moderatörlüğünü, Açık Açık Derneği Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Itır Erhart üstlendi. Panelde; Açık Açık Derneği Yönetim Kurulu Başkanı ve Katalist Yönetici Ortağı Jülide Erdoğan, Açık Açık Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Yapı Kredi Kurumsal İletişim Direktörü Arda Öztaşkın ile TÜSEV Genel Sekreteri Rana Tutcuoğlu konuşmacı olarak yer alarak bağışçılık ve gönüllülükte şeffaflık ve hesap verebilirlik kültürünün güçlenmesi için perspektif ve deneyimlerini paylaştı.


Şeffaflık bağış yapma motivasyonunu artırdı

Sivil toplum ekosisteminde Açık Açık’ın rolüne değinen Açık Açık Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Jülide Erdoğan, şunları söyledi: “Açık Açık olarak 10. yılımıza yaklaşırken, şeffaflık ve hesap verebilirlik modelimiz STK’ların bağışçılar ve gönüllülerle kurduğu ilişkiyi güçlendiren sağlam bir zemin oluşturdu. Şu anda platformlarımızda 150’ye yakın STK, 30’a yakın ise sosyal girişim yer alıyor. STK’lar yapılarını, faaliyetlerini ve mali tablolarını daha açık biçimde paylaşmaya başladıkça bireylerin ve kurumların bağış yapma motivasyonu belirgin şekilde arttı. Bu süreç, daha tutarlı, erişilebilir ve açık bir iletişim kültürünün gelişmesini sağladı. En görünür dönüşüm ise STK’ların iç süreçlerini sistemli hale getirerek bağışçıların beklentilerine çok daha net yanıt verebilmesi oldu. Tüm bu değişim, sektör genelinde güveni yeniden inşa eden sürdürülebilir bir ortamın oluşmasına önemli katkı sundu. Bununla birlikte, ekosistemin daha güçlü ve kapsayıcı bir yapıya kavuşması için hep birlikte atmamız gereken adımlar olduğunu da görüyoruz.”


Açık Açık önemli bir rol üstleniyor

Yapı Kredi Kurumsal İletişim Direktörü ve Açık Açık Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Arda Öztaşkın ise derneğin yüklendiği misyonun değerini vurgulayarak “Sürdürülebilir toplumun inşasında şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri hem sivil toplum hem de özel sektörün toplumla kurduğu bağlar açısından kritik önem taşıyor. Açık Açık’ın ekosistemde üstlendiği rolü bu açıdan çok kıymetli buluyorum. Bağışçıların, sivil toplum kuruluşlarının ve özel sektörün aynı masa etrafında buluşarak ihtiyaçları, beklentileri ve iyi örnekleri şeffaf biçimde paylaşabilmesini sağlayan bu tür buluşmaların, güveni güçlendireceğine ve daha fazla insanı toplumsal sorunların çözümüne dahil edeceğine inanıyorum.” ifadelerini kullandı. 


Bağışçı beklenti ve eylemleri çelişiyor

Bağışçı davranışı ve beklentilerinden bahseden TÜSEV Genel Sekreteri Rana Tutcuoğlu, “Yapılan araştırmalara göre şeffaflık ve hesap verebilirlik bireylerin gözünde önemli bir faktör olarak ortaya çıkıyor. Ancak bağışçılar, STK’lardan kurumla veya bağışla ilgili bilgi talep etmiyorlar. Bu da bir çelişki yaratıyor. Şeffaflık ve hesap verebilirlikle ilgili bireylerin ne anlamakta olduğunu layıkıyla çözümleyemediğimiz aşikâr. Belki de ‘söylenmesi gereken cevap’ olarak görüyorlar. Yüksek miktarda bağış toplayan birçok STK’nın tam olarak şeffaf ya da hesap verebilir olmadıklarını gözlemliyoruz.”


Tutcuoğlu konuşmasında TÜSEV’in Türkiye’de Bireysel Bağışçılık ve Hayırseverlik 2024 Raporu’ndan da veriler paylaştı. Rapora göre; 2004’te STK’lardaki gönüllülük oranı yüzde 6 iken, 2024’te yüzde 13’e yükseldi. 2024 yılında Türkiye’de yapılan yardım ve bağışların toplam tutarı ise GSYİH’nin yüzde 0,98’ine ulaştı. Kurumlar aracılığıyla yapılan bağış oranı da 2004’teki yüzde 18’den 2024’te yüzde 35’e ulaştı.  


Seri farklı paydaşlarla devam edecek

“Açık ve Bağlı Diyaloglar: Daha Açık, Daha Güçlü!” topluluk buluşmaları, önümüzdeki dönemde de farklı temalar etrafında sürecek. Açık Açık Derneği, bu buluşmalar aracılığıyla hem mevcut iş birliklerini derinleştirmeyi hem de yeni ortaklıklar için ilham verici bir diyalog zemini oluşturmayı hedefliyor.

Yorumlar


BRANDMAP

İş Dünyası Bilgi Paylaşım ve
Marka Yönetimi Platformu

  • LinkedIn - Siyah Çember
  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube

© 2025 BRANDMAP

Screen Shot 2021-01-25 at 19.44.13.png

PARTNER OF BRANDMAP

Ana Sayfa

Hakkımızda

Künye

Üyelik

Arşiv

Yasal Uyarı

Kullanım Koşulları

Eğitimler

Etkinlikler

TrendPaper

Makaleler

visa-mastercard_logo.png

Ödeme ve Teslimat   I  Üyelik Sözleşmesi    I  KVKK

İletişim ve Teslimat:

Hamidiye Mahallesi, Cendere Caddesi, No. 101, Porta Vadi, Daire:25, T1 Blok, Kat:3, Kâğıthane, Istanbul, 34408

info@brandmap.com.tr

bottom of page